Hemma med en sjukling…


Jag är hemma idag med en febrig o snorig liten gosse…
Idag är han mindre än vanligt. Har krympt, eller så… 😛

Ja, ni vet hur det är då en karl är riktigt förkyld, va? 😉
Då är man inte lika pigg o glá som på denna bilden iaf…

ellioth 2008

Dessutom så är jag irriterad över att Barnkanalen inte
går att programmera in på vår TV!
*grrrrr* 😦

Har sökt både manuellt samt automatiskt, flera, flera
gånger, men inte då!
Glöm det! Det går bara inte…
Så kasst!

O det ska vara en gratiskanal, men inte tusan går det inte! 😦

Så lilleman får inte ens se på Bolibompa då han är hos mamma…
Hos pappa däremot, där fungerar det smärtfritt!
*fattar nada*


DAGENS KÄNGA:


Går till SVT som inte låter oss se barnkanalen!!! 😦

5 responses to this post.

  1. Hej Nilla!
    Jag heter Daniel och är en av människorna bakom http://www.singelplus.se Nu har vi äntligen lanserat sajten som är ett community för alla slags föräldrar men i synnerhet för singelföräldrar! Jag skulle vilja erbjuda dig en längre tids gratis medlemskap, kontakta gärna mig på daniel@singelplus.se så berättar jag mer. Hoppas vi hörs!
    Mvh Daniel Möllberg

    Svara

  2. Jag som trodde att alla kunde få in den. Beror det på din kabelleverantör?

    Svara

  3. Singelpappan:
    Den som det visste? Jag har inte den blekaste aning, faktiskt…
    Men jag vet med all säkerhet att den inte går att programmera in hemma hos oss.
    Det lustiga är att vi har alla andra kanaler som ingår i basutbudet,
    men barnkanalen/kunskapskanalen går inte att få in.
    Fattar nada?
    All info jag hittar säger att det ska vara en gratiskanal, men…
    Ändå går den inte att söka in. *hmm*

    Svara

  4. Jag lyssnade på en intervju med ansvariga på SVT och de sa att…

    Alla normala Kabelleverantörer redan har den i basutbudet.
    Att några enstaka små privata värdar kanske inte har den, men kopplar säkert in om man frågar.

    Om du inte bor hos någon liten privat värd, så är det med säkerhet en inställningsfråga på din TV. I så fall löser det sig med en kanalsökning.

    Bor du hos en liten privat värd, så föreslår jag att du ringer honom och frågar.

    Lycka till!

    Svara

  5. Singelpappan:
    Jag bor i en liten bostadsrättsförening. Det är bara jag o 4 personer till som ingår i denna förening.
    2 trappuppgångar, totalt. Så det är en liten privat värd, kan man ju säga. Har försökt nå ordföranden,
    vid flera tillfällen, som bor vägg i vägg med mig, men… Han är ju aldrig hemma. 😦
    Ska försöka med det idag igen…

    Svara

Lämna en kommentar