Bokstavsutredningen :)


Ja, imårrn är det då dags för lillemans andra besök på NP-teamet. Han utreds för någon form av bokstavs-handikapp. Jag själv, är övertygad om att det rör sig om ADHD här, men sen kan det ju vara en kombination oxå, eller så… Det vet jag inte säkert. Men iaf ADHD i grunden, tror jag… Till den största delen…

Men sen så ska det ju finnas på papper med, som sagt…

Det känns skönt att äntligen ha fått komma igång med denna utredningen, vi har la stått i kö i ungefär 1½ år nu. Det som känns bäst av allt är att vi (jag o pappan) lyckats fånga upp honom så tidigt, så att han redan nu kan få denna hjälpen, samt utredningen. 🙂

Många barn får ju inte denna hjälpen förrän efter att dom börjat i grundskolan, o då kan det vara väldigt jobbigt. Dels att det kommer igång så sent, dels att dom inte fått rätt hjälp från början vid skolans start, dels att dom är så pass stora att alla dessa tester under utredningen känns jobbiga för dom, på olika sätt… Mycket kan redan ha hunnit gått fel i skolan, osv…

😛 Min lillgosse stortrivs då vi åker till NP-teamet… Det känns väldigt skönt!!! Han verkligen trivs o ser inget "konstigt" i det hela. Som nog större barn skulle kunna göra, på ett eller annat sätt… Inte alla, men iaf några…

Han jublar då vi går därifrån o säger:
"Ja, jag komma hit imårrn igen!! :-)".

O idag sa han:
"Ja, jag åka dagisdoktorn imårrn!!! :-)"

Lämna en kommentar