NP-teamet


Idag besökte vi då NP-teamet igen. Lilleman gick först in med barnpsykologen själv o "lekte" lite, medans jag satt i väntrummet o drack kaffe i godan ro. *skönt med en liten lugn stund för sig själv*

Han gick in själv därför att vi (jag o pappan) anser att det är det bästa sättet för vår lillgosse att ta till sig allt detta. Han har lättare för attkoncentrera sig i en liten grupp än i en stor grupp! O mer eller mindre alla barn blir ju mer "okoncentrerade" då mamma o pappa är med i rummet på såna grejer… 😛

Efter ca 20 minuter kom dom o hämtade mig o frågade om mamma ville vara med lite. Så vi gick in i rummet tillsammans. Lilleman fick bygga lite med klossar i två färger. Psykologen byggde dom i ett mönster i bad honom bygga dom i samma mönster. Detta hade han även gjort då jag inte var med i rummet, o det hade gått jättebra. Han hade greppar allt precis rätt o gjort likadant, utan bekymmer 🙂

Nu då jag var med i rummet blev det inte lika lätt, men… Samtidigt så kan det lika gärna ha berott på att han var "trött på" den uppgiften vid det här laget, som det kan ha berott på att det faktiskt inte var så enkelt, trots allt. 🙂 Sen fick han bygga pussel, som bestod av olika bilder med olika former. Solar, bilar, fåglar, hus, hund, boll, fisk, osv…

Detta klarade han galant, o tro mig, till o med jag funderade ibland då hon la ut bitarna att:
"Hmm, ska det här verkligen fungera?". Jag tyckte detta verkade svårt för ett barn i hans ålder!!!

Men, han klarade det som sagt galant o hon blev jättestolt över honom! Då berättar hon att dessa pussel han precis byggde var för barn i 6-årsåldern! Lilleman är ju bara nyss fyllda 3 år nu. 🙂 *lite impad mamma idag*

Men han har alltid varit duktig på det här med pussel o knåpande! 😛

Utöver detta så fick han titta på bilder i ett blädderblock. Det var fyra bilder på varje sida, där gav psykologen honom en fråga, o han fick svara genom att peka på en bild. T.ex. om det var ett flygplan, en spis, en stol och ett badkar. Så frågade hon: "Var kan man bada?", osv.

Detta är ju för att se var i utvecklingen barnet ligger, osv…

Sen sa han. Nu vill jag åka hem från "dagisdoktorn". O då avrundade vi o sa att det gör vi. Då hade han varit jätteduktig o hjälpsam i över en timme, min lillgosse! 🙂 *stolt mamma igen* Vi åkte till McDonalds o käkade oss varsitt mål, o tro mig, lilleman var hungrig som en varg. Han åt hela sitt Happy Meal, o åt alla äppelbitar efteråt, samt drack upp halva drickan. 🙂 *stora gossen*

Mc D är la inte bästa maten, men kände att vi behövde få oss nåt i magen nu efter denna stressiga morgon. Den började ju med möte på dagis i ottan med fröken samt specialpedagogen. Puh!! 😮

Kommentera

