Mycket kluven – bloggportal?


Jag sitter o funderar o känner mig mycket kluven!

Anledning är, återigen, bloggen…

Jag känner inte att min nya bloggportalen funkar riktigt för mig heller, alldeles för lite funktioner, egentligen. Samt för outvecklade sådana. Bara en sån sak som att man inte kan få ett mail då nån skrivit en ny kommentar, eller skrivit i gästboken (eftersom jag har valt inställningen att jag ska godkänna kommentarerna innan dom publiceras i min blogg).

Så…
Hur ska jag göra nu då?

  • Ska jag återgå till denna wordpressbloggen?
  • Ska jag prova mig på en blogg på Blogg.se?
  • Ska jag testa nån annan välutvecklad portal, kanske?

Jag vill ha en bloggportal där utbudet är maximalt vad det gäller funktioner o tillägg, widgets, redigera kodmallar, kunna skapa egen design till bloggen, jag ska kunna lösenordsskydda min blogg (antingen hela eller utvalda inlägg), bloggen ska ha stöd för javascript (t.ex. via widgets med egen kod), osv…

Innan jag hittat en portal som möter mina behov så kommer jag inte att känna mig nöjd. Men ärligt talat så är jag såååå leds på att leta nu! Satt o letade o pillade med detta hela kvällen igår, o är helt matt o slut i knoppen idag av det. Vill inte behöva leta mera nu!!!

Nån som har nåt tips på nån riktigt bra bloggportal som kan passa mig?

10 responses to this post.

  1. Jo mamma är med också.. Det är hon som heter Laila, ljusblå/grå tröja precis bakom min morfar 🙂

    Nej det finns inga morbröder, min mormor och morfar har 7 döttar 🙂

    Svara

  2. Det jobbigt det där med att hitta rätt, min erfarenhet säger dock att man inte kan få allt på samma bloggportal. Jag har testat de flesta och jag skulle säga att blogg.se är en av de sämsta, de bästa är helt klart wordpress om har egen domän eller Blogger (blogspot) men smaken är som baken. Hoppas du hittar något som passar dig 😀

    Ha en bra dag 😀

    Svara

    • Toni:
      Det var precis vad jag gjorde med. Jag la ner denna bloggen o skaffade en ny på egen domän. Det passade mig bra eftersom att jag redan var igång med att skaffa mig en ny hemsida.
      Så nu kör jag wordpress, men på eget webhotell… 😛
      *kanonbra* O nu funkar ju java igen (på egna domänen)!
      / Kram Nilla.

      Svara

      • Posted by osama on 06 november 2010 at 11:13 e m

        HEj!

        jag har inte bett ”bunny” tar bort sin inlägg , har bett henne tar bort mina barns bilder, har inte ens läst hennes inlägg, de är mina barn och deras bilder är över allt! hon förstår inte det…
        Hon har länkat till alla internet forum typ flashbak, Ingrid blogg, monicas blogg en länk där hon säger att ”osama hotar mig för mina åsikter” trots det handla om mina barn bilder och inte om nått annat … i flashback hon blev dagens stor skämt , och i alla andra bloggar har hon inte ens fått ett svar ,för ingen ser det som ett hot , hon verkar mår inte bra och söker uppmärksamhet, hon har även sökt kontakt med min ex advokat … som sagt hon verkar mår inte bra

        Osama

  3. SV: Ja men du ser, slutet gott, allting gott 😀

    Svara

  4. jag gillar då blogg eftersom jag bloggat där i över 2 år..
    alltid ett svårt val..

    kramen

    Svara

  5. Blogg.se tycker jag är bra 🙂
    Kram Lillsnörpa

    Svara

  6. Jag har provat alla bloggplattformar som finns och den som får högst betyg är blogspot även kallad blogger. Där kan du göra ALLT !

    Hoppas du hittar något som du trivs med

    Svara

  7. Posted by Fixare on 10 mars 2010 at 3:26 e m

    Alternativt är en egen blogg i systemet WordPress som du kör på redan nu, men med en egen domän och då sätter inte tekniken några hinder över hur du vill ha de, utan bara du själv. Hör av dig om du vill ha hjälp å så!

    Svara

  8. hade jag vart du, skulle jag valt blogger istället=)

    Svara

Kommentera

