Flytta till blogg.se


Jag vill flytta från wordpress till blogg.se!

Problemet är att jag inte lyckas hitta hur det fungerar att importera denna wordpressbloggen till blogg.se. Jag hittar bara 1 miljon guider för att flytta blogg.se till wordpress, vilket ju inte hjälper mig ett skit, då det är raka motsatsen jag vill göra!

Finns det nån vänlig själ därute som vet hur det här fungerar o som kan förklara detta för mig?

😛 Det vore oerhört vänligt!

Jag är så trött på att funktioner jag haft förut inte finns kvar längre!

Förr kunde skapa widgets som stöder javascript, bl.a…
Nu fungerar det inte alls längre, det blir bara en felaktig kod!

*grrrr*

😦 Piss-wordpress!!!

7 responses to this post.

  1. Hej! Jag skrev i inlägget före vilken film jag skulle se;) Kram! OCH det är inte alltid det går att flytta vissa bloggar …till blogg.se brukar det inte alltid funka däremot till andra portaler, jag fick byta ett inlägg åt gången…ingen lek

    Svara

    • Annelie:
      Ja, då blir det kämpigt! För att inte säga nåt jag vägrar göra.
      För då får jag flytta alla inlägg jag bloggat sen i Juni 2004… 😦
      *lite vääääl mkt*

      Svara

  2. Det ska väl gå, hmmm. Har du bara tillgång till databasen så. Ska kolla runt lite. Allt sägs gå om man bara pillar lite

    Men vad har du för problem med wordpredd vad är det som inte funkar?

    Svara

    • Allah:
      Jag har haft mailkontakt med blogg.se och dom säger att dom inte har den tjänsten idag, utan att om jag vill flytta min blogg i dagsläget så måste jag göra detta manuellt, inlägg för inlägg! :-S Det kändes ju självklart inte så lockande, så jag har nog helt uteslutit blogg.se nu. Tycker det är helkasst att en så pass stor bloggportal som dom inte har denna möjligheten för oss bloggare, redan idag. På frågan om dom skulle införa denna tjänsten inom en framtid fick jag svaret att: ”Ja, nångång i framtiden kommer vi nog kanske att göra det”… Hmm, finns det nån annan bloggportal dit det är lätt att flytta över en hel blogg med flera års arkiv o som stödjer javascript?

      Ja, det är just det som är mitt stora irritationsobjekt med wordpress idag, då det inte fungerar längre! Därför att förut har jag använt precis samma javascript i widgets som jag försöker göra idag, men nu funkar det plötsligt inte, o då jag kollade upp det så har wordpress nu tagit bort javascript-stödet från sajten! 😦

      Fan va kasst!!!, rent ut sagt! 😦

      Svara

  3. Ja det var lite märkligt att man inte kan föra över så. Sitta och föra över ett åt gången funkar ju inte. Dumma blogg.se

    Ett alt e ju att skaffa ett eget webotell, tex surftown. KOstar några hundringar, men då får du ju mer eller mindre total frihet. FInns många olika blogglösningar hos de flesta webhotell.

    Jag kör själv stenhårt med wordpress på eget hotell. Funkar hur bra som helst. Det är väl kanske bara mitt webhotell som är lite segt ibland. Men bloggarna jag har funkar klockrent.

    Har de stöd för andra språk på sin sajt? php?

    Svara

    • Allah:
      Det var en bra fråga. Vad min sajt har för språkstöd. Jag har ärligt talat ingen aning. Du menar WordPress, antar jag? Jag har ingen aning om vad dom har för stöd, du kanske vet? Vad blir skillnaden då man kör wordpress på eget webhotell? Kan man verkligen få fler funktioner på det sättet?

      Svara

  4. Jag vill också flytta från wordpress till blogg.se
    Synd att det inte går 😦

    Svara

Kommentera

