Krasslig liten gosse


Jag håller nog på att få en sjuk liten gosse härhemma.

Han hostade lite inatt då han vaknade för att gå o kissa, men det händer lite då o då, men han verkade inte sjuk i övrigt, så han fick gå på dagis idag. Han hade inte hostat under dagen, men däremot så hade han inte velat äta nåt, o sen hade han gått o lagt sig i soffan o sovit en stund. Då säger han att han har ont i magen…

Nu har vi varit hemma i drygt 3 timmar o då jag lagade middag så åt han två tuggor, sen sa han: ”Mamma, jag vill inte äta mat…”. Han åt en smörgås o det är oxå allt jag fått i honom sen vi kom hem ifrån dagis. I vanliga fall så brukar han ha ätit både mellis o en rejäl middag vid den här tiden på eftermiddagen…

Nu såg han så glansig ut i ögonen o på ögonlocken, så jag kände i hans panna… Han känns varm, men jag vet inte om det bara är som det känns, eller om han har feber på riktigt? Jag har alltid så kalla händer, så allt känns väl i regel mer eller mindre febrigt för mina händer, tyvärr… 😛

Nu ska jag kila o hämta termometern o se om jag kan få honom till att ta tempen under armen, så får vi se sen…

😛 Ha en trevlig kväll alla läsare, vilka ni nu än är…

 

5 responses to this post.

  1. Posted by carolinewentzel on 03 december 2009 at 10:05 e m

    sv: Hej! Ja, klockorna är underbara =) Frågan är bara vilken färg som är finast. Jag har ingen som helst aning om det är nickel i eller ej. Men det brukar ju vara så dessvärre =( Ett knep som en av mina vänner använder sig av då hon är super allergisk mot nickel är att hon tar genomskinligt nagellack och lackar allting som man kan lacka. Som örhängen, byxknappar, klockor m.m. Tycker du ska pröva detta på någonting du har hemma först och sedan prova om det fungerar. Lycka till!

    Svara

    • CarolineWentzel
      Det där är ett jättebra knep för många, men för mig fungerar det tyvärr inte. Jag känner av allergin genom lacken, tyvärr. På jeansknappar får jag först lacka o sen sy kors o tvärs över knappen/knapparna tills hela knappen är helt dold därunder. Jag kan inte ens ha mynt i fickorna längre, då får jag reaktion på huden direkt. Så snart kan man la inte använda bestick heller?

      Svara

  2. Posted by carolinewentzel on 04 december 2009 at 11:01 e m

    Usch vad jobbigt =( Jag hittade andra fins klockor på ur och penn. Om du är intresserad av en färgglad klocka så tycker jag du ska gå till ur och penn och prata med dem.

    Svara

    • CarolineWentzel:
      Det behöver absolut inte vara en tokgalet färgglad klocka. Men dom är snygga dom med. Men ofta är det finare med en mer neutral klocka till färgen sett, då den är lättare att matcha till olika kläder, osv… 😛

      Svara

  3. Posted by carolinewentzel on 05 december 2009 at 11:09 e m

    Ja, jag tycker också dem är så fina =) Om jag köper någon av dem så köper jag den vita utan strass. Jag har i silver som jag älskar men det kan vara roligt kunna byta ibland

    Svara

Kommentera

