Trött, tröttare, tröttast!


USCH & FY vad jag är trött idag!

Jag somnade inte direkt tidigt igår, o det tar ut sin rätt idag, känner jag. Somnade dessutom i soffan, då jag väl somnade, o väcktes sen av lilleman kl 7.45 som undrade varför inte mamma ”sov i sängen hela natten” (som vi ju till sist lyckats lära honom att man ska göra)?

Mamma fick förklara att ”mamma somnade så sent, så jag var rädd att jag inte skulle vakna av väckarklockan”. Vilket jag ju alltid gör om jag lägger mig o sover i soffan, av nån märklig anledning? Soffan är inte oskön – tvärtom!

Lilleman är på dagis så jag har ju möjligheten att lägga mig o sova nån timme nu, om jag vill, men… Det har jag ingen lust alls med. Har saker o göra hemma o vill inte sova bort flera timmar. Då är det ju dessutom snart kolsvart ute efter att man då vaknar igen… Nej nej nej, det blir inget med det!

Håller mig vaken istället o hoppas på att kunna sova bättre natten som kommer istället. 😛

Idag är det dessutom ett riktigt hundväder. Regnet fullkomligt öser ner o på det så blåser det dessutom storm, eller nåt liknande… *brrrr* Så när lilleman kommer hem ifrån dagis idag så ska vi krypa ner under en filt i soffan, värma lite glögg, äta lite julvört med ost (*mmmmums*) & se färdigt ”Pippi i Söderhavet”.

Min lilla gosse älskar verkligen Pippifilmerna!

Det är roligt det där… Pojkar brukar gilla typiska pojkfilmer som: ”Batman”, ”Sinbad”, ”Disneys Bilar”, osv… O tjejer brukar ju gilla motsvarigheten till dessa: ”Snövit”, ”Askungen”, ”Skönheten & Odjuret”, osv…

Men just Pippi Långstrump… Henne är det nåt magiskt med, ta mej tusan!
För hon går hem hos såväl gammal som ung, pojke eller flicka… Det har ingen betydelse, liksom… 😛

Nu ska jag kila iväg o göra lite nytta!

😛 Kram på er därute…

Kommentera

