Nyformaterad dator


Jahapps…
Vad ska man skriva om idag då, tro?

Helgen har varit lugn, jag har fått låna en dator som jag har formaterat o till sist fått igång… Så nu har jag internet igen… Sen hur mkt jag kommer att använda nätet, det är en annan fråga…

Ska oxå tillägga att det inte var jag som formaterade datorn, utan det gjorde Fredrik, som är grymt duktig på att formatera datorer!!!

Jag har alltid samma problem med den där biten med att starta en formatering, o samtidigt en installation av windows xp, genom att få datorn att starta från cd-rom enheten, istället för från hårddisken…

Det var inte helt lätt för Fredrik heller, men till sist så fick han till det o det är jag tacksam över! 😛

Tänk att det ska vara så svårt att få till detta varje gång som man ska formatera en dator. Varje gång är det som om man glömt mer eller mindre allt, o som om man gör det för första gången… Det går liksom aldrig “av bara farten” med detta,…

😛 Nu är datorn igång igen, dom viktiga programmen installerade, alla uppdateringar genomförda… O efter det har jag till o med hunnit med en diskdefragmentering!

Hur gör ni då ni formaterar era datorer?
Klarar ni av att göra det på egen hand, eller tar ni hjälp av nån?

One response to this post.

  1. jag stoppade aldrig lösenord 🙂 var så jobbigt. men klart du får läsa!

    Svara

Kommentera

