Vad har du för terapi?



Vilken är din ”terapi”?

Då man har det lite jobbigt, av olika orsaker, så har man ju oftast nåt som fungerar som ens egna privata terapi.

😛 Min terapi är ”menlösa dataspel”…

Mår jag dåligt så kan jag sätta mig framför ett dataspel o välja att antingen:

  • Koppla bort alla problem totalt o stänga ute alla tankar!
    (det tar jag till vid tillfällen då allt helt enkelt bara är ”för jobbigt” för att ta tag i just precis vid det tillfället).
  • Reda ut alla tankar, var o en för sig, samtidigt som jag spelar det menlösa spelet! 😛

Eller så ringer jag helt enkelt en vän o pratar ut o reder ut alla begreppen, om dom är för svåra/tunga att bemästra på egen hand… Eller så bloggar jag om eländet, för här i bloggen så brukar man kunna få mycket goda råd, tips, idéer o nya infallsvinklar!
*mkt bra*

Vilken är din terapi?
Djur, ta en promenad/jogga, skriva, teckna, ringa en vän, eller kanske något helt annat?

 

4 responses to this post.

  1. barnen är min =)

    Svara

  2. Den frillan till vänster ”discokulan”

    Kram

    Svara

Kommentera

