Crapy crapy day


Igår hade jag verkligen en sån där ”crapy crapy day”, ingenting kändes roligt…

Jo, visserligen så fanns där ljusglimtar, men… Ändå…
Jag hatar då dessa dagar gör sig påminda, men tyvärr verkar jag inte kunna råda över det, o det är la heller inte meningen att man ska kunna göra det.

Kan bli lite avis på andra människor som verkar ha ”rena solskensdagar” var o varannan dag, medans en annan mer eller mindre får stålsätta sig o bita ihop större delen av dagarna för att ens orka sig igenom dom…

Igår var jag så totaldeppad så jag till o med grät mig till sömns! Det händer verkligen inte ofta! Ledsen kan jag vara, men brukar sällan må så dåligt så jag bara gråter o gråter o inte kan sluta! Det har la hänt två ggr i mitt liv, vad jag vet, hittills… 2 ggr på 30 år, som sagt…

Men igår mådde jag verkligen piss!!!

Känner mig så jäkla ensam o eländig!
O jag är så fruktansvärt leds på det så det finns inte att beskriva i ord!!!

Sen så undrar jag över en kommentar jag fick igår, som löd ungefär så här:
”Härregud, ingen människa har dött av att vara ensam i nån månad…”

Hmm, vad menades med dom där orden egentligen?
Det kändes verkligen som ett slag i ansiktet.
Som att personen menade att:
”Du klarar la av att vara singel i nån månad, det har la ingen dött av?”

Det är dock inte riktigt den ensamheten jag känner, o det är dessutom inga ord som direkt gör en gladare, det kan jag tala om. O det gjorde jäkligt ont att höra det. Plötsligt så kände jag:
”Tack… Är det verkligen så illa du ser på mig?”

Nej nu ska jag gå o hiva i mig en näve lyckopiller, tror jag, så att jag orkar ta mig igenom även denna dagen!!!

Klistrar in en fin bild på mina barn, dock…
Den enda sanna glädjen i mitt liv, verkar det som… 😛

TACK för att ni finns!!!

 



 

5 responses to this post.

  1. Vem kläckte den kommentaren??

    Kram på er alla!

    Svara

  2. Vem är inte avundsjukt på de som har det toppen ständigt och jämt? Tror visserligen att de människorna inte existerar, men det kan i alla fall kännas så bra ofta..
    Snygg blogg 🙂

    //Du kan – Bloggen om självkänsla & självförtroende

    Svara

    • Stella:
      It sure as hell can… Ja du, avis på dom som iaf orkar ”hålla skenet uppe” så omgivningen inte märker nåt. Kanske skulle man ha blivit skådespelare istället?

      Svara

      • Vissa kanske orkar hålla skenet uppe inför folk, men hur nedbrytna är de då inte innerst inne? Trasig vill man inte vara.
        Då tycker jag att man är starkare om man kan stå för att man inte alltid är på topp! 🙂

      • Stella:
        Ja du… Till viss del så gör nog jag oxå det, stundvis. T.ex. på msn… Hur vanligt är det inte att folk frågar: ”Hur är läget?”, eller ”Hur mår du?”, eller ”Allt bra med dig?”, osv…
        Ja, o vad svarar jag då, tror du?
        ”Jodå, allt är bara fint! Hur är det själv?”
        I’ll never learn?

Kommentera

