Sovit länge, städat, huvudvärk


Då har man städat o donat på lite hemma. Putsat lite fönster, röjt lillemans saker (som aldrig är på plats där dom ska vara), plockat undan disken, dammtorkat lite här o var, tvättat, totalsanerat tvättstugan (inte riktigt klar än, men det kommer), röjt i datarummet o gjort fint, skurat golvet…
Puh!

😛 Det är alltid lika härligt då det börjar bli färdigt!

Har dock jäkligt ont i huvudet idag!!!
*grrr*

Kan bero på att lilleman vaknade inatt o bara vägrade somna om… Kl: 3 kom han in o skulle se till att ingen annan i huset kunde sova… Kl: 5 minns jag att jag hörde honom sist, o kort därefter somnade jag… Inte var man pigg imorse inte… O ångest får man då pappa vaknar o kliver upp med lilleman, o man själv vaknar, som idag, kl: 13 o undrar: ”när tusan klev dom upp idag, egentligen?”…

Ingen skön känsla alls…

Vill att han ska väcka mig så vi kan hjälpas åt, men… Han gör inte det! Vet inte varför? Antingen så försöker han väcka mig, o jag går inte att väcka? Eller så låter han mig bara sova ut? Men man får ju sån ångest då man vaknar, som idag, kl: 13, o inser att ”mer än halva dagen har redan gått åt”…

Nu ska jag iaf kila iväg o fortsätta röja…
Men först… … .. kaaaaaaaffe!!!!!!!

Kram på er!

 

 

Kommentera

