Usch o fy


Livet är bra tungt ibland…

Jag kämpar o försöker, men hur jag än bär mig åt så känns det som att allt bara blir fel. Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till. Igår hade jag en riktig pissdag utan dess like (eftermiddagen). Jag hade mått hyfsat bra i flera, flera dagar, osså bara kommer bakslaget o träffar mig mitt i ansiktet o allt känns som om man är tebax på ruta ett igen… Det är allt annat än upplyftande!!

Men det är la bara att bita i det sura äpplet o kravla sig vidare?


Men jag vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till med mitt liv. Att ryggen totalpajjat för mig gör ju inte saken lättare heller. För nu har jag fått inse min begränsning o att jag inte kommer att kunna fortsätta att jobba med det jag gör, vilket är ett yrke jag trivs sjukt bra med. Personlig Assistent!

Jovisst, jag kan fortfarande jobba med detta, men… Jag kan inte jobba hos nån brukare där det är viktigt att man har en stark rygg (p.g.a. många tunga lyft, osv). O inom detta yrket så är det A och O på dom allra flesta arbetsplatserna, då det faktiskt nästintill alltid förekommer tunga lyft av något slag, regelbundet…
*fan fan fan*


O vad ska jag då jobba med?

  • Datajobb
    – glöm det – stillasittandes på en stol hela dagarna skulle inte fungera!
  • Barnomsorgen
    – massor av tunga lyft – fungerar inte heller!
  • Kassabiträde
    – funkar inte heller – sitta i kassan är det mest ryggdödande som finns!
  • Städjobb
    – inte ens att fundera på…

 


Ja, allt jag nånsin jobbat med i mitt liv är bara rena ”döda-ryggen-yrken”… Kanske är det inte helt konstigt att jag nu sitter i den sits jag sitter med ryggproblemen, med tanke på att jag jobbat med dessa ryggslitande yrken i alla tider…
*suckar*

O sen vill jag ha ett jobb NYSS så jag kan få en egen lägenhet (ännu mer nyss?). Jag vill inte bo hos mitt ex o känna att ”jag tar plats” o ”känna mig ivägen”.
O det gör jag!!! Vare sig han säger att jag är det, eller ej!
Jag är inte korkad…

Blah…
Skjut mig?

7 responses to this post.

  1. Ta tillfället i akt och börja plugga och se mot nya utmaningar? 🙂

    Svara

  2. Du ville ju bli barnmorska ett tag t ex.

    Svara

  3. Posted by betty on 24 juli 2009 at 10:46 e m

    Du jag vet du lider jag vet du har det tufft men jag vet även att du reser dig du e stark…

    Svara

Kommentera

