Måste fan skriva av mig – mår illa!


Jag är så jävla äcklad över att jag låtit en viss person komma in i mitt liv. Hur fan kunde jag? Han är fan inte vatten värd ens. O han låtsas gott inför allt o alla att jag är den stora boven i dramat!

Men han talar inte om sanningen för personerna han pratar med, till höger o vänster!

”Att tala är silver, att tiga är guld?”

Ja, det talesättet har han tydligen tagit fasta på då det kommer till att tiga om sig själv, o snacka ner alla andra med skitsnack!! Fy fan så genomruttet!!

Tjejer han dejtat innan kallar han för diverse glåpord: ”psykfall”, osv…

Till mig säger han att ”han inte talar illa om mig, till nån”, utan att han tvärtom, försvarar mig, då nån säger nåt dumt om mig. O att han talar om för dom att han faktiskt oxå gjort misstag… Ja, nog kan man snacka om misstag alltid!

Då man manipulerar tjejer med sina känslor, som man inte ens har, för att få dom att falla för en, bli sambos med en, för att dom senare ska få reda på att:

”Anledningen till att han ville bli sambo med dig, det var för att få bättre ekonomi. Han har tyvärr aldrig älskat dig! Jag ser rätt igenom honom…”

Hur kul är det att få veta, på en skala? Då man lämnat jobb, sagt upp lägenheten, flyttat ifrån sin minsta lilla gosse (i hopp o tron om att det här verkligen är äkta, då han intalat mig det, o att vi kommer att ha minstingen hos oss varannan månad, istället för som det såg ut innan, varannan vecka).

För att sen kraschlanda totalt några dagar senare!

  • Att manipulera sin omgivning för att få tag i narkotikaklassade läkemedel, som man tar fler än ordinerat, bara för att få kicka på dom.
  • Att manipulera sina föräldrar – utan en enda skamkänsla i kroppen! Dom som bryr sig allra mest om en o som skulle gå genom glödande kol för en…
  • Hur friskt är det att ha en manisk o fix idé om att: ”Jag ska göra dig gravid! Vi ska gifta oss! Bla, bla, bla”, alldeles i början av ett förhållande!
  • Att ha en sjuklig sexuell drift då man vet att ens flickvän har ägglossning, men annars inte ha nån sexuell drift alls!
  • Att vilja göra en tjej på smällen, utan att ens för en sekund älska henne? Hur fan kan man vilja sätta ett barn till världen på dom grunderna? (han är dessutom definitivt inte redo att bli pappa på långa vägar. Inte på många, många år! Förmodligen aldrig nånsin – är jag rädd! Han kan inte ta ansvar för sig själv! Hur ska han kunna ta ansvar för ett barn?

Han har ju redan bevisat, genom hur han behandlat mig o mina barn hur duktig han är på att ta god hänsyn till barn – som är mycket känsliga små varelser!

  • Hans pappa har hand om hans ekonomi!
    Hur vuxet, moget o ansvarstagande är det? Han kan inte hålla i pengar, för då ryker dom ur fickan direkt!

    ”-Åh fan, är blöjorna slut? Va, vällingen med? Jag har bara 10 kr kvar o det är bara den 7:e idag. Men du kan la amma denna månaden?” 😮

*suckar djupt*

Hur fan kunde jag hamna mitt i den här soppan?

Javisst, jag ska erkänna att min magkänsla sa mig ganska tidigt att: ”Det här känns inte bra, längre…”.
Men jag vägrade att lyssna på min magkänsla, för jag ville ju så gärna tro att jag bara överreagerade, eller inbillade mig saker o ting. Då man faktiskt älskar en annan människa, så vill man inte, till en början, ta till sig att ens magkänsla verkligen borde tas på allvar o att man ska följa hjärtat, o allt det där… Det vet vi ju alla, men… Man vill ju så gärna tro att: ”Äh, jag är bara nojjig. Jag överdriver. Inte kan han vara sån?”

Men ack va man bedrar sig ibland!

Tur jag kom på vem han verkligen var innan allt var försent! Innan det gått längre tid. Medans det fortfarande var ”i början”. För ju längre tid det går, desto svårare är det ju att lämna! För hur man än vänder o vrider på det… Visst är det svårt att gå vidare? Även om man vet att: ”Här finns inget att rädda!”. Man vill inte lyssna på det örat, man är rädd för att lyssna på det örat. O i mitt fall var det fan inte bara att göra slut o lämna. Jag hade faktiskt flyttat 30 mil för hans skull. Det är inget man liksom ”återställer” i en handvändning! Det ska gudarna veta!!!

Jag hoppas att nästa tjej han träffar genomskådar honom fortare än vad jag gjorde (ifall han kör på liknande taktik igen) o lägger benen på ryggen direkt, innan hon hunnit fastna i en ond cirkel som inte kommer att göra henne nåt gott…

Om än han sagt till mig att:

  • …han inte är redo för nåt förhållande än på länge
  • …han ska läka sig själv
  • …han ska lära sig fungera som människa
  • …han ska komma igång med sin medicinering
    (ADHD samt Bipolär typ 2 samt 2½)
  • …han ska skaffa ett jobb han trivs med
    (för det han har nu hatar han ju mer än pesten själv)
  • …han ska få ordning på sin ekonomi

…osv osv osv…

Så vet vi alla att det där kommer inte hålla speciellt länge!
Dom orden/planerna (whatever) har redan kraschat…
Han erkände alldeles nyss för mig att han redan börjat flirta vidare!
*suckar*

He’ll never learn!

Var hittar jag alla dessa skithögar?

No more I love you’s…

4 responses to this post.

  1. Posted by betty on 17 juli 2009 at 4:19 e m

    men hujja ligen vad du varit med om ja jag vet ju detta men att han går vidare med den han ej träffade ännu men det handlar nog om att du kom på han då måste han ju dumpa dig å ta nästa…

    Stackare..jag vet inte vad jag skall skriva om detta mer än hujja ja du som har barn å allt man gör bara inte så mot barnen…

    Svara

    • Betty:
      Mycket möjligt att det är så. Fast har inte kommit på honom med att ”ha ihop det” med henne, men kom dock på honom med att beklaga sig inför henne om mig, samt om hur har skulle ge oss en chans, fast han inte älskade mig mera, bara för att ”det var ju synd om mig för att jag flyttat så långt” o allt möjligt sånt. Men ingenting nämnde han såklart om sina egna fel o brister, inte… Nej, o nej… Men vad hade man väntat sig, egentligen?
      Denna tjejen stötte han dock på innan han träffade mig, o i början då jag o han snackade med, men verkade lägga ner under tiden vi var tillsammans iaf, förutom under dom senaste veckorna då, från den 12 juni o fram tills att jag gjorde slut, den 28 juni… Då snackade dom o han beklagade sig inför henne om mig o hur hemsk jag minsann var… Hmm hmm hmm…

      O han skrev saker till henne som:
      ”Synd vi inte hann träffas innan jag blev ihopa med henne! 😉 😛 ”

      DET, i mina ögon, är minsann att flirta!!!

      Svara

  2. Posted by betty on 17 juli 2009 at 9:36 e m

    ja men visst e det ju så…hujja vilket våp han är…hon måste ju fatta nå e galet då han snackar skit om de han varit med ju annars e hon ju som han liksom..bra du tog dig från han grattis gumman…du hard et bra nu med F..

    Svara

    • Betty:
      Först o främst!!!
      Vad det gäller mig o Fredrik så är vi bara vänner – inget annat! Dock väldigt goda sådana! O ja, jag har det grymt bra som har en vän som Fredrik, en vän som alltid finns där, i vått o torrt! 🙂

      O det gör även jag för honom! För honom o för mina barn skulle jag kunna offra vad som helst – troligen! För dom är så värdefulla för mig!! 😛

      Jag orkar inte ens lägga nån mer energi på ”våpet” (tack för påminnelsen
      om det underbara pitmålet *saknat*) mera, jag orkar inte bry mig mera!
      Jag är tacksam över allt nytt som kommit fram just idag – för om det
      innan dess fanns en enda känsla i mitt sinne – för honom – som
      inte bestod av hat – så är varenda en av dom känslorna som
      bortblåsta nu! Det kan jag lova dig (o alla andra)!

      Så…
      På sätt o vis så borde jag ju faktiskt, näst intill, tacka honom?

      För idag har han gjort mig en rejält stor björntjänst! Bara genom att helt själv – o öppet – visa hur genomrutten han faktiskt är – innifrån o ut!

      Svara

Kommentera

