Hyfsat lugnt, än så länge…


Än så länge så känns läget hyfsat lugnt. Men jag har hela tiden nerverna på utsidan av kroppen, känner jag. Då lilleman skriker eller stampar i golvet eller liknande, så känns det som knivhugg i kroppen… Fy för den lede! Denna känslan önskar jag inte ens min värsta fiende, det är då ett som är säkert!

Kanske borde vi gå ut på en liten promenad, som lilleman så gärna vill? Men, grejen är den, att jag orkar tyvärr inte göra det. Jag klarar inte av att träffa folk idag, känner jag. Det som behövs hemma är att städa järnet, egentligen. Som jag jobbat sista tiden så är jag ju aldrig hemma dom tiderna då det t.ex är tillåtet att dammsuga. Antingen åker jag hemifrån innan kl: 8 på morgonen, o då har jag fullt upp innan dess, från kl: 7. Så då hinner jag inte dammsuga. Sen då jag kommer hem så är kl 22:35, o då är det istället för sent på kvällen… *suckar*

Varför kan inget nånsin va lätt?

O när ska jag egentligen hinna ta mig till läkarn o få medicin utskrivet? Jag kommer att behöva dessa Atarax för att rida ut denna stormen, det känner jag tydligt! Men vet inte riktigt vart jag ska vända mig heller. Akutteamet på psyk hjälpte mig sist med dessa, men dit vill jag helst inte söka nu, för jag orkar inte sitta i ett stort väntrum med folk idag o vänta på ”min tur” att få komma in. Dessutom har jag lilleman hemma o måste ju isåfall ta med honom…

Det smidigaste hade nog varit ifall jag kunde kontakta Vårdcentralen o få ett telefonrecept, på nåt sätt… Men, det får man la inte utskrivet heller, då det ju är psykofarmaka. För o skriva ut det så vill dom ju alltid träffa en innan o prata om hur man mår, o inte mår o sådär…

Vad hade ni gjort i mitt ställe?

Kommentera

