Megauppdatering!!


Min internetanslutning har börjat krångla nåt så kopiöst på sistone! Så om ni undrar varför jag t.ex. loggar ut & in på msn, 20 ggr/timme så har ni svaret där… 😦 Det är sjukt enerverande o jag blir snart galen på detta o säger upp hela skiten!

Vad har då hänt sen sist? Det är så längesen jag bloggade på riktigt nu, så jag minns inte vad jag skrev om sist, ens en gång. Jag tror att det är ganska precis en månad sen, om jag inte missminner mig helt o hållet?

Jag har fått ett nytt jobb, tack o lov! Det var verkligen i rättan tid! Dock så har löneglappet på 1½ månad redan hunnit sätta sina spår, tyvärr… Jag ligger efter med allt så det står ”härliga” till! 😦 Ryser av blotta tanken på allt som heter ”ordnad ekonomi” just nu… *suckar*

Jag trivs iallafall kanonbra på mitt jobb! Tyvärr så är det ju bara ett vikariat som hastigt kan förändras, o i allra värsta fall, plötsligt försvinna! Det är inte en tanke jag gillar! Jag känner mig inte alls tillfreds med den verkligheten! Jag skulle verkligen behöva hitta en fast anställning, snarast! Helst nåt med civilingengörs-lön, eller nåt liknande…

Imårrn är det en stressig dag utan dess like! Jag jobbar 9-14, bussen hem går kl 14.15, innan dess ska jag hinna in på fotobutiken o kolla om mitt kamerabatteri har kommit till sist, eller ej. Jag gissar ”vilt” på det sistnämnda? I Fredags förra veckan lämnade jag in mitt batteri där, o skulle få ett nytt, kostnadsfritt! Detta eftersom att batterierna på just den kameramodellen jag har köpt lägger av efter ca 1-1½ års tid. 😦 (jag o min vanliga tur, eller?)

Sen ska jag spriiiinga till bussen, för att skynda mig hem, springa till dagis, hämta upp lilleman, skynda oss hem för att bara slänga in ena armen genom dörröppningen o rycka åt mig resväskan. Sen ut o låsa dörren, ruuusa till bussen, ta bussen in till stan, boka tågbiljett, o sätta oss på tåget till Skåneland! 😛

Allt detta ska ske på mindre än 2 timmar (bara bussresan in till stan tar nästan 40 minuter. Biljettkassan ska vi inte ens prata om, då den är så långsam o där alltid är låååååång kö). Jag måste dessutom försöka hinna köpa med oss lite mat o äta på tåget, då resan tar nästan 4 timmar…
*puh puh puh*

Gissa om det finns nån som kommer att somna ovaggad imårrnkväll, eller?

Nu har det iaf blivit dags att sova (det har det iofs varit rätt länge nu?), för imårrn är det fullt schema även på jobbet. Så jag kommer ha vad jag gör… *ler* Men, det gör mig ingenting! Jag trivs då det rör på sig!!! 😛

Natti natti på er allesammans & ha en riktigt trevlig helg!!!

😛 Jag skriver mer efter helgen…

Kommentera

