Chefen strular med lönen.


Ja, chefen strular med lönen… *djup suck*

Öppnade precis ett brev ifrån mitt gamla jobb som gjorde mig allt annat än glad! *suckar*

Min chef strular en massa med lönen. Påstår att jag inte jobbat dagar som jag VET att jag visst har jobbat, osv… Förut har hon dessutom försökt med att under min uppsägning så skulle hon ta bort lönen för den första av dom två uppsägningsveckorna, med motiveringen att: ”om du skulle ha jobbat under uppsägningen så skulle du inte ha kunnat jobba den första veckan, då du ju hade din son hemma (funkade inte med arbetstiderna o dagis på barnveckorna) den veckan”.
*morrar o ryter*

Vilket j**la sätt, säger jag bara!
Det finns faktiskt lagar o paragrafer som reglerar detta med vad som gäller under en anställning! O jag är såååå väl medveten om det, så det där kommer hon inte att komma någon vart med. Under en uppsägning ska man ha full lön! Oavsett vad! Sen så ska man komma överens om huruvida man ska jobba eller ej under uppsägningstiden, men oavsett vad, så ska man ha full lön under hela uppsägningen!

Men det försöker hon nu att slingra sig ur o ”spara pengar för företaget”, eller vad det nu är tal om???
Sånt här gör en så jävla matt o trött. En energitjuv, det är vad hon är det! 😦

Vad betyder då detta?
Kommer jag nu inte att få hela min lön, som jag ska ha, denna månad heller?

Jag säger då bara det…
Kommer inte min lön senast den 25:e så vet jag en som kommer att bli vansinnigt förbannad! Det räcker med att det strulade med lönen förra månaden!!! Denna månad ska jag betala 1½ hyra, totalt 7500 kr, så min lön ska bara finnas på mitt konto den 25:e, annars gör jag nog fan ett hembesök!
*djup suck*

2 responses to this post.

  1. vill också ha vår sol 😀

    Svara

Kommentera

