Uppsagd!


Jahapps…
Då var dagen jag fruktade kommen…

Idag blev jag uppsagd från mitt arbete! 2 veckors uppsägningstid, fr.o.m. idag… Hur kul känns detta på en skala? Inte ett j**la dugg!!! *suckar djuuupt*

Vad ska man göra nu? Vart hittar man ett nytt jobb snarast möjligt? Vad vill jag nu jobba med? Ja ni… Frågetecknena är många, men… En sak är då säker…

Jag tar precis “vilket j**la skitjobb” som helst! Jag måste hitta ett arbete nyss! Jag kommer inte ha råd att “gå hemma”. O jag vill heller inte vara arbetslös… Den tiden i mitt liv är förbi, känner jag! Jag vill kliva upp på morgonen o göra rätt för mig om dagarna! Jag vill ha mitt arbete att gå till, varje dag…

Nån som vet nåt ställe som söker personal i Göteborgstrakten? Skicka mig en kommentar…please!!!

En fråga till… Hur fungerar det nu? Ska jag jobba under dessa 2 veckor (uppsägningstiden). Det som varit med jobbet är att dessa arbetstider inte har fungerat för mig. Så chefen vet att under mina barnveckor kan jag inte jobba dessa tider, däremot under mina barnlediga veckor.

Så hur blir nu det under dessa kommande två veckor? Ska jag jobba, eller inte? *totaltförvirrad* Hon sa att jag skulle ha lön o att den går efter schemat jag har sen innan… Hmm… Hur funkar detta? Jag har aldrig blivit uppsagd tidigare…

/En mycket orolig Nilla…

One response to this post.

  1. 2 veckors uppsägningstid verkar lite kort brukar vara en månad som det står i lagstandard..
    Kolla vad det står i ditt anställningsavtal..
    Är du med i facket??
    Och ja du ska jobba dom 2 veckorna..
    Lillan

    Svara

Kommentera

