Uppsägning skedde via sms


Sades upp via sms – Göteborgs Hamn

Det finns tydligen inga gränser för hur fräcka metoder man kan ha för att
varsla folk om uppsägning?

Idag går det att läsa om genom vilka metoder en grupp anställda vid Göteborgs
Hamn blev varslade om uppsägning i December förra året. Inte en enda av dessa
blev varslade på ett respektfullt o korrekt sätt…

Istället blev dom varslade genom sms, ryktesvägen samt genom allmäna möten!

Det är ju rent ut sagt förjävligt!!!

Jag hade blivit fullständigt vansinnig om jag blev uppsagd på det sättet!
O det skulle jag nog kunna gissa mig till att denna gruppen av anställda blev oxå?

2 responses to this post.

  1. Posted by Pauline on 16 januari 2009 at 6:19 e m

    Hur går det där borta? Tänker på dig! Massa kramar!

    Svara

  2. Heej!

    Du har fått en award av mig som finns på min blogg! 🙂 Hoppas du har det bra vännen…
    Kramen

    Svara

Kommentera

