Vart tog hårfärgen vägen?


Var tog min röda hårfärg vägen?

Jag färgade håret rött förra veckan.
Då var det verkligen rött…

Då såg det ut så här:

jag rödhårig_spegel - 080629

Nu har det gått lite drygt en vecka,
o nu ser mitt hår så här gräsligt ut:

snyft

Så nu blir det till att slänga i lite ny färg idag…igen!
Denna gången blir det denna:

denna blir det

O fan ta Schwarzkopf om denna inte sitter i!
”Intensiv, brilliant hårfärg – extra lång hållbarhet”,
står det så fint på förpackningen… 😉

”Visibly longer COLOR-FRESHNESS”,
står det oxå… 😉

6 responses to this post.

  1. Jag körde på med en 6-tvättars röd skumtoning för ett tag sedan, men efter 2 tvättar va mitt hår lika trist som valigt. Jag får skylla mig själv för att jag inte törs köra på med en riktig färgning =) GRATTIS till nya lägenheten!! KRAM

    Svar:
    Hej gumman! 😉
    Jag körde först med en permanent hårfärg, en annan röd ton. Jättefin, i ca 4 dagar, sen så rasade allt av vid en tvätt, o håret blev orangefärgat (såg ut som pippi långstrump, till o med Ellioth började kalla mig för Pippi Långstrump o pekade på mitt hår). Så då åkte jag o köpte ett annat fabrikat, o än så länge sitter färgen kanonbra… 😛
    Jag köper aldrig mera Wella’s hårfärger, säger jag bara… 😦 Dessutom så fick jag en allergisk reaktion av Wella’s hårfärg… Rejäla utslag o blåsor… 😦 Första gången jag fått en allergisk reaktion av en hårfärgning!

    Svara

  2. Jag hittade in här då jag försökte hitta en lösning på varför min svarta permanenta hårfärg bara rinner ur så fort håret blir blött! JAg tvättar bara håret ca 1 gång i veckan, tredje tvätten i går och det såg ut som när man sköljde ur färgen direkt vid färgningen! Vad fan beror det på?
    /MHz

    Svara

  3. jag har också rött hår (färgat) och min färg tvättas också ur efter sisådär 2-3 tvättar, trots att det är permanent. någon som har tips för att få den att stanna?

    Svara

  4. Posted by filiduttan on 31 augusti 2009 at 3:56 e m

    jag tror henna är det enda som fungerar om det rinner av sådär… jag är själv blaskrosa nu efter en andra tvätt… inte så sexy… ville ha bärnsten a la pippi långstrump…

    Svara

    • Gud vilka problem ni verkar ha med hårfärgerna.
      Jag använder alltid goldwells intensivtoningar (Goldwell,colorance)som man hittar hos frisörer och den blir alltid bra och sitter alltid läänge.
      Ett plus är att den är utan ammoniak och skyddar håret,mitt hår blir alltid skimrande och vackert trots att jag inte har ett speciellt glansigt hår.

      Svara

  5. Ville bara instämma med det som står ovan, jag har också fått allergisk reaktion efter Wellas hårfärg 😦

    Svara

Kommentera

