Jag har tagit körkort!!! :)


Jag har tagit mitt körkort idag!

Idag var det dags för min allra första uppkörning… Jag körde upp, allt gick bra, o jag blev godkänd… 😀 Det var en helt obeskrivlig känsla, jag tror inte att jag förstod det först ens… Men han talade om att: ”den här lappen tillsammans med din legitimation är giltigt som körkort i 1 års tid”… 😉
WOOOOW!!!!

Det var en lika konstig känsla som då jag klarade teoriprovet o inte begrep varför i hela fridens dar dom hade skrivit ”Underkänd!, med grön text? 😮 Tills dess att jag kollat nog många gånger o såg att det stod ju ”Godkänd!”, inte Underkänd… 😉

Jag var så inställd på att jag skulle kugga, så jag kunde inte begripa att jag blivit godkänd… 🙂

Lite så var det igår med…
*skrattar*

Efter uppkörningen så ringde jag Fredrik. Han körde ut till Kungälv o lämnade över bilen till mig… Jag fick köra honom tebax till jobbet, sen ta bilen hem för att sen hämta honom på jobbet på kvällen då han slutade. Jag o Ellioth blev så leds på att sitta hemma, eller att härja runt på gården, så vi bestämde att: Vi gör en liten utflykt, bara vi två, till Fågeldammarna i Surte… 😀 (Mamma var ju oxå så sugen på att få köra uppför den där enorma uppförsbacken på vägen dit…)

Jaaaaa. Åka till fåglarna, svanarna, ankorna, utbrister Ellioth med världens största leende…

😛 Så sagt o gjort, det gjorde vi…
Här kommer en video, o lite bilder… 😛

One response to this post.

  1. Vilka fina bilder och STORT GRATTIS till körkortet! Själv har jag ännu inte tagit det. Har inte haft tid eller behövt. Men sedan jag flyttade hemifrån har jag verkligen haft behov av det. Ska försöka ta det i sommar, om det går.

    Svara

Kommentera

