Gårdagen: Helsingborg för hela slanten…


😛 Igår var jag till Helsingborg över dagen på en anställningsintervju!

Det blev en väääldigt lång dag. Bussen dit avgick från Göteborg kl 8.00, framme i Helsingborg kl 10.50, nästan direkt vidare med stadsbuss ut till arbetsplatsen där jag skulle på intervjun, var framme där kl 11.30 ungefär o gick o strosade runt i köpcentret bland alla roliga butiker… 😀

Bolagret är verkligen en härlig butik!
Vilka möbler, där vill jag shoppa hur mycket som helst, hade inte varit helt fel… 😉 Dom har väldigt tuffa duschdraperier, möbler för husdjuren som är skitcoola, mycket tuffa badrumsskåp samt badrumsspeglar. För att inte tala om dom urfräcka barnmöblerna!!! 😛 😉 🙂 Just precis den här liggfotöljen hade jag velat ha i min ägo… Mmm va skönt det hade varit o ligga där i o bara softa o ta det lugnt!! 😛

Nåväl, nog med smygreklam för Bolagret nu… 😉

Intervjun gick kanonbra, kändes jättebra tycker jag. Den flöt på smidigt, allvar blandat med humor, sådär helt naturligt. 1 hel timme tog intervjun, o jag tycker inte det är ofta som anställningsintervjuerna tar så pass lång tid. Dom verkade väldigt nöjda med mig o med mina tidigare anställningar, med mig som person i verkliga livet. Hon såg väldigt mycket fördelar hos mig… Känns skönt o höra att man är uppskattad o att man är bra på vissa saker… (jag menar, det är ju inte alltid man är så duktig på att se dessa sidor hos sig själv, iaf inte jag… :-o)

Var inne i Helsingborg igen kl 14.30, gick till McDonalds (det var enklaste stället att äta på) för o ta mig lite mat i magen, hade inte ätit något sen kl 9 då, så jag började bli galet hungrig… :-p Sagt o gjort, jag åt o blev mätt. För allra första gången i hela mitt liv så var maten dessutom varm. På McDonalds… Helt otroligt! *ler* Har i ärlighetens namn aldrig nånsin fått varm mat där förut, alltid fesljumna hamburgare, framförallt… Så det var positivt! (för övrigt så undrar jag hur dom städar på McDonalds egentligen? Eftersom att golvet på samtliga av deras restauranger är så klibbigt så skosulorna fastnar då man står o går på det… 😦 Det kan inte skuras med nåt effektivt skurmedel direkt…)

Sen började dom längsta timmarna i mitt liv, eller nåt… Att sitta o vänta på bussen hem. Bussen skulle inte gå förrän kl 16.50, o nu var kl knappt 15… Puh! 😮 Jag var odrägligt mätt (även det för att ha varit på McDonalds), Coca-Colan gjorde ju inte den saken bättre direkt, o jag hade ju tänkt gå omkring på stan o kika i lugn o ro o njuta… Men jag orkade verkligen inte… Blev helt däsen… 😮

Så jag satt, o satt, o satt, o väntade, o väntade, o väntade o gick omkring, o gick, o gick, o gick… 😮 Till sist gick bussen hem, var hemma tidigare än tidtabellen med, 19.30… Fredrik o Ellioth hämtade mig vid bussen… Jag skulle få övningsköra hem, det var hela tanken, men… Det gick i stöpet då det var massor med poliskontroller o Fredrik då inte vågade låta mig köra, inte för att jag är en dålig förare, han tycker att jag kör bil jättebra nu! (:-D 🙂 ;-)) Men… Bilen är obesiktad, o besiktningstiden äger rum idag… Blev en miss vid förra besiktningen, missade tiden totalt, en försovning… Har aldrig hänt förr vid besiktning…

Så både han o jag var osäkra på vad det är som gäller om jag övningskör med mitt körkortstillstånd, o om polisen stoppar oss med obesiktad bil. Om det då faller på Fredrik som är min handledare, eller om jag kan riskera att bli av med mitt körkortstillstånd?

O det ville ingen av oss chansa på o kanske riskera…

O förresten…
Shit vilket underbart sommarväder jag hade igår!!!!!! 😛
*underbart*

4 responses to this post.

  1. Posted by Niklas on 06 maj 2008 at 12:42 e m

    Det faller på Fredrik. Han är ansvarig.
    I juridisk mening är det handledaren som är förare under övningskörningen.

    Svara

  2. niklas, han ville kanske inte dra på sig extra uppmärksamhet eller nåt? 😛

    Svara

  3. Sonja:
    Ja, självklart en blandning av båda delarna! 😉

    Niklas:
    Är du verkligen säker på det?

    Svara

  4. Posted by Niklas on 09 maj 2008 at 9:50 e m

    Japp, jag är verkligen säker. 🙂

    Svara

Kommentera

