Tjejsnack: Tro (vecka 15)


Vecka 15/08
Tro

Ämnet kommer från Frida

(Jag är lite sent ute, sisådär 3 veckor…)

  • Tror du på en högre makt/gud? Vad?
    🙂 Jag tror på nånting, inte på Gud dock,
    men nånting, vet inte riktigt vad…

  • Tror du på livet efter döden?
    🙂 Det gör jag definitivt, på nåt sätt så
    lever vi vidare, om inte annat så själsligt…

  • Tror du på spöken/andar?
    🙂 Ja, det gör jag!

  • Tror du på reinkarnation?
    🙂 Ja! Jag är övertygad om att själen lever vidare genom
    en annan människa eller ett djur, efter döden…

  • Tror du på mänskligheten?
    😮 Jaha… Vad svarar man här? Efter allt som hänt i vårt
    avlånga land den senaste tiden så börjar man ju verkligen
    fundera… Alla barnmord o allt annat skit som händer,
    inte bara här i Sverige, utan över hela världen…
    Men, jag vägrar att tappa tron på mänskligheten,
    för då man tappat tron, har man snart tappat hoppet,
    o då man tappar hoppet har man tappat allt…
3 responses to this post.

  1. Såg att du pingade tjejblog ungefär samtidigt som jag, så jag tittade in. Jag tror också på reinkarnation, fast frågan är på vilket sätt det sker. Funderar jag på. Då är det rätt självklart att tro på andar också. Fast jag tror inte andar och spöken är farliga. Vad tror du?

    Svara

  2. Jag tror inte andar och spöken kan göra något eftersom de inte är gjort av samma materia som världen och världsliga saker. Vad tror du?

    Svara

  3. Man kan fråga sig om det handlar om tro eller upplevelser och om vi tror på upplevelsen blir det vetande då?

    Svara

Kommentera

