Oplanerat samtal…


😛 Ja då var det snart dax att nana igen då…

Dagarna går så fruktansvärt fort nuförtiden, tycker jag… Jag hinner inte med längre!
Jag har precis suttit i telefon i ett långt samtal, närmare 1½ timme blev det nog…
Det var ett totalt oplanerat samtal med min f.d. man… Vi gick skilda vägar år 2002,
efter att förhållandet varit upp o ner o väääldigt turbulent under en lång tid…
Det är ju sånt som händer o sker emellanåt, som sagt…

Hur som helst så började samtalet med att jag skulle ge honom ett tråkigt besked,
ett dödsbud… Men nu hade han redan hunnit höra det på andra vägar, men, det må
så vara… Hur som helst så pratade vi vidare o pratade på om ditt o datt, nutid, dåtid,
folk o fä, vad som hänt o skett under alla år sen vi pratades vid sist…

Vi har verkligen inte pratat sen vi gick skilda vägar, näst intill…

Det var väldigt roligt faktiskt! Vi må ha haft våra meningsskiljaktigheter o så…
Men vi har faktiskt levt ett liv tillsammans, varit gifta o varit lyckliga tillsammans!
Sen att det inte höll livet ut, o att det verkligen blev skitdåligt på sista tiden…

Men det var ju bra att vi tog tag i det o separerade, för tro mig, det fanns
verkligen ingen annan utväg för oss… Allt hade gått så långt så vi var inte
hälsosamma för varandra längre… Det hade gått överstyr…

Men nu har vi ju båda våra nya liv, o har repat oss hyfsat bra, måste jag säga!
Så… Det är ju härligt att saker o ting går framåt…

Även om det ibland är ett steg fram o två steg bak…
Men… Jag menar… Det går alla människor igenom nångång i livet!
Det hör liksom till 😉

Så det var en rolig oplanerad händelse från min kväll 🙂

Alltid kul med oplanerade, spontana pratstunder!

Kommentera

