Läkarbesök: Bra & Dåligt!


😛 Idag var jag hos doktorn… 😦

Det var både bra och dåligt…
Jag besökte barnmorskan för att få utskrivet preventivmedel…
Den delen var mycket enkel o smidig, pratade lite, gynundersökning, o recept…

Men…
Sen så fick jag även reda på att jag eventuellt, i bästa fall, har Magnesiumbrist!
O om det inte är magnesiumbrist, så kan det vara så illa att jag lider av RLS,
vilket jag verkligen inte hoppas…

Symptomen jag har är att jag vaknar, flera gånger/natt av att jag har enorma
sendrag i benen… Inatt var det i vaderna, men det varierar lite, ibland är det
under fötterna, osv osv osv… Inatt vaknade jag hastigt o obehagligt hela 3 gånger
av detta, o det är så obehagligt att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen!! 😦
Det går liksom inte att bara bli av med sendraget genom att sträcka ut benet,
eller foten, eller vad det nu är, åt rätt håll o så… Det funkar inte alls…

Så nu ska jag köpa Magnesiumtabletter, för att se om det blir nåt bättre…
Blir det inte bättre så får jag pallra mig iväg till doktorn igen… 😮
Hoppas verkligen att det inte ska behövas! 😀

One response to this post.

  1. Då tycker jag definitivt att du ska äta Magnesiumtabletter. Du kan även få dem på recept.

    Du ska även äta Folsyra. Det köper du receptfritt på apoteket. Det förhindrar benmärgsbrott hos fostret. Du ska börja äta Folsyra så snart du planerar för att skaffa barn – i förebyggande syfte alltså… samt fortsätta äta även när du blivit gravid.

    På apoteket finns multivitaminer för fertila kvinnor med extra folsyra tillsatt…

    Lycka till!

    Svara

Kommentera

