Avliva Thindra… Varför?


😦 Jo…

Problemet ligger i en urinmarkering som heter duga, tyvärr… 😦

Thindra har kissat inomhus, på alla möjliga ställen, ända sen början av år 2005.
I 2½ år har vi nu försökt att få bukt med det här problemet, men ingenting
av allt vi har prövat har visat något resultat…

I början var det här ett ”litet” problem…

Men nu senaste halvåret, eller så, så har det blivit mycket värre…
Hon har kissat mer ofta, på fler ställen än vanligt, o vi kan heller inte
finna något samband som talar om ”varför”? 😮

Det är inget som man kan ta på att ”nu har detta hänt”, eller ”kattlådan
var inte tillräckligt nyrensad”, eller ”det var slut mat eller vatten”, eller
något liknande… 😦 Det finns verkligen ingenting att gå på…

Senaste två månaderna har hon heller ej varit någon lycklig katt…
Hon har dragit sig undan mycket, kommit ner till köket, ätit o druckit,
kissat i soffan, eller på kläder eller liknande, o sen gått raka vägen upp
till Benjamins våning o där lagt sig o sova i hans bäddsoffa…
O där har hon sen kunnat stanna i ett dygn eller så… För att sen då
magen börjar vara hungrig igen, knata ner för trappen o göra om
samma procedur igen… 😮

Hon har liksom ingen livsgnista i blicken längre, o hon är verkligen olycklig!
Det syns på hela henne… Hela kroppsspråket lyser detta över henne… 😦
*riktigt tråkigt, otroligt jävla tråkigt*

Men nu då vi testat allt så har dett nu nåt bristningsgränsen o jag känner
att jag verkligen inte orkar försöka mera, det känns som att jag inte längre
har något att tillföra… Även om jag så mycket önskar att jag kunde komma
på någon snilleblixt nu som löser alla problemen för tid o evighet…

Men det finns inga fler idéer, inga fler tips o råd att testa, ingenting mer…

Veterinären sa till o med det då jag förklarat hur läget ser ut,
o berättade vad vi testat o hur länge o hur betéendet är, att:

”Det låter ju faktiskt som att ni har försökt med allt!
Men ibland räcker det inte riktigt till, tyvärr…”

Så…
Thindra…
Jag är hemskt ledsen att det måste bli så här…
Men jag hoppas att du blir lyckligare på platsen dit du reser imårrnbitti…

Vila i frid!
Matte glömmer dig aldrig!!!!
😦
*gråten i halsen* 😮

Thindra tatuerad…         Thindra i favoritfönstret ;-) 

2 responses to this post.

  1. Hejsan!
    I din gamla blogg skrev du om Emilia som var 14 år och hade cancer. Kan du skicka länken till hennes blogg till mig för jag kunde inte tryck på länken som stod i inlägget !
    Skriv den gärna i min blogg!
    Tack

    Svara

  2. Posted by Ann Mysterie on 11 januari 2008 at 3:33 e m

    Men fy vad hemskt..Det måste vara otroligt tufft att ta det beslutet du gjort.Har själv gjort det.jag vet hur ont det gör.
    Hon har det bra nu.Fri och lycklig..
    *styrkekram*

    Svara

Kommentera

