Tjejsnack v.50-07


Säkerhet/djur

kattlek med boll…

  1. Skulle djurpoliser vara bra att ha här i Sverige? Varför/varför inte?
    Ja, det skulle helt klart behövas! Det är på tok för många djur som far illa!!

    kisse ligger…

  2. Skulle du kunna tänka dig att bli djurpolis? Varför/varför inte?
    Jag skulle kunna överväga det, men jag tror inte att jag skulle klara av det i längden!
    Just med tanke på hur mycket skit man verkligen får stå ut med att se, varje dag… 😦

    kisse promenerar…

  3. Har du varit med om något djur som blivit misskött/vanvårdad, berätta kort?
    Ja, jag har sett en hel del… Allt ifrån misshandlade djur, till vanskötta djur…

    kisse klättrar…
  4. Vad betyder ett djur för dig?
    Ett djur för mig är en levande varelse med rättigheter, precis som vi människor!
    Ett djur behöver mycket värme o kärlek, mycket omtanke, mycket ömhet!
    O får det det så ger det alltsammans tebax med… 😛

    kisse tvätt…

  5. Tycker du att vår djursäkerhet i Sverige är bra? Finns det något som
    skulle göra den bättre, eller finns det något som du tycker är ren dynga?
    Jag tycker inte att den är något vidare faktiskt! Djur verkar inte räknas som
    levande varelser med känslor precis som oss människor… Det verkar som att
    det i Sverige är tillåtet att behandla sina djur precis hur man vill…
    O det är väldigt sällan som myndigheterna verkligen ingriper o tar misären
    på allvar…

    rottisängel…

Kommentera

