Tjejsnack v32.07


Vecka 32
Veckans tema kommer från Malin.

Gröna fingrar


  • Vad har du mest av; blomväxter eller gröna växter utan blommor, har du någon favorit?
    Har flest gröna växter utan blommor, men favoriten är dock porslinsblommor av olika slag.
    Hoya Carnosa är väldigt vacker, Hoya Bella likaså… 😛 (har dessa hemma med såklart).

  • Har du balkong, trädgård etc. där du odlar något själv, vad?
    Om inte, skulle du vilja odla, vad/varför inte?
    Jag har trädgård där jag odlar: Jordgubbar, smultron, gräslök, citronmeliss, bl.a… 😛
    Jag brukar ha tomatplantor med, men har aldrig odlat nån sån i år… 🙂

  • Vilka växter tycker du är lätta/svåra att hålla levande?
    Oj… Min ampellilja som jag planterade efter att jag fick sticklingar av svärmor ville inte överleva.
    Men det var nog inte den det var svårt att hålla levande, det var nog snarare katterna som slaktade den! 😦

  • När du köper växter till dina fönster, hur tänker du då?
    Jag tänker på vad det är för sorts fönster, sol/skugga/halvsol-skugga, osv…
    Vad som passar in just i det fönstret, vilka blomkrukor som passar bäst, osv…

  • Anser du att du har gröna fingrar? Varför/varför inte?
    Oj, ibland, ibland inte… Beror på vad det är för sorts växter…
    Vissa blir man aldrig nog grön på… 🙂 *ler*

    hoya bella…
    En vacker ”Hoya Bella”…

    hoya carnosa…
    En vacker ”Hoya Carnosa”…

One response to this post.

  1. du har riktigt många vuxenpoäng med dina gröna fingrar 🙂 jag har ingen aning om vad våra blommor heter!

    Svara

Kommentera

