Borreliasmittad??? *suck*


😦 Tillbringat hela dagen på akuten…

Idag har jag tillbringat hela dagen på akuten…
Vaknade kl. 10 och ringde direkt akuten för att rådfråga dom om mina symptom…

Jag har sedan i Torsdags morse varit helt sjukt yr, haft en jäkla yrsel och riktigt
dåligt balanssinne… Dessutom så har jag haft feber stundvis, kallsvettningar,
tappar flera gånger om dagen känseln i båda mina händer, från handleden
och ner i händerna, hela vägen… Dom är däremot inte domnade eller så,
utan, precis som jag säger så tappar jag känseln i händerna ”bara”…
Jag kan fortfarande hålla ett stadigt tag i saker, en kaffekopp, klippa gräset,
eller vad det nu kan vara jag pysslar med för stunden… Det är bara det att
jag inte känner att jag håller i något, jag känner inte föremålet… 😦

Alla mina symptom, utan inbördes ordning:

  • Yrsel (suttit i dygnet runt sen Torsdag morgon)
  • Konstant huvudvärk (suttit i dygnet runt sen Torsdag morgon)
  • Kallsvettningar (suttit i dygnet runt sen Torsdag morgon)
  • Feber
  • Rubbat balanssinne (suttit i dygnet runt sen Torsdag morgon)
  • Känselavsaknad i båda händerna (suttit i i 2-3 veckor nu)
  • Nackstelhet (början till) (har börjat i Fredags)


😦 Så…
Det låter ju mycket troligt med Borrelia, som är det som läkarna har högst
upp på listan över misstänkt diagnos, med tanke på mina symptom… 😦

Jag är nog faktiskt helt inne på deras linje, jag med…
O med mitt arbete så låter det ju helt klart mycket troligt att jag smittats!

Men doktorn hann inte titta på mig idag, dessvärre…
Det kom in en massa hjärtinfarkter, så, han fick ju självklart ta dom före mig…
Så min dag resulterade i att jag låg o väntade på doktorn och en diagnos
från klockan 11.30 till klockan 18.30, utan att ens få träffa doktorn… 😮
*snopet*

😦 Men så är det la då man besöker en akutmottagning på en Söndag…

Jag fick ligga där på mitt rum o vänta o vänta…
Efter 3 timmar var jag tvungen att gå på toa och kissa…
Då kunde jag verkligen inte hålla mig längre… 🙂

Så då fick jag kila iväg i min supersnygga outfit av världsklass
Endast iförd ett par trosor, samt en supersexig vit rock där det
stod att jag nu tillhörde landstinget… *LOL*

Varning…
Sexy sexy…

*eller så inte?*

😮 Nåväl…
Imårrnbitti mellan klock 9 och 10 ska jag komma tebax dit igen…
Då får jag fortsätta att köa till doktorn och det kostar inget mera!
*tack o lov*

Jag återkommer imårrn med diagnos, om doktorerna släpper hem mig, vill säga…

Over and out… 😮
 

One response to this post.

  1. stackare, jag fick filmen du skicka på rummet där du satt och tänkte ”där är väggarna hon fått stirra på halva dan”! Ingen rolig syn!
    Hoppas du får träffa läkarn fort som attan och att du får bot så du får slut på det där eländet!

    Svara

Kommentera

