Nightwish nya svenska sångerska…


Nightwish har nu gått ut med vem som är deras nya sångerska.
Det är svenskan Anette Olzon, mer känd som Anette Bryckert.

hemsidan kan man ladda ner o lyssna på följande låtar:


Jag har lyssnat igenom låtarna, men jag kan verkligen inte
säga att jag tycker att hon sjunger tillräckligt bra för Nightwish,
s.k. Nightwish-bra… Det går ju inte att jämföra hennes röst med
vår storslagna Tarja Turunen, som var Nightwish f.d. sångerska!
(o enda sångerska, dessutom, i mina ögon/öron…)

Tarja är en erkänd operasångerska, medans Anette låter som
en Evanescence-kopia eller Within Temptation-kopia, el. dyl…
Inget ont om någon om dessa grupper, det är skitbra grupper båda två!
Men… Det är inget Nightwish-material… Så är det bara… 😛

Tarja är Nightwish o kommer så alltid vara…

Vad tycker ni?
Skriv o kommentera i min blogg, tack… 😉

(Klicka på bilden nedan för att komma till Tarja’s sida…)
Tarja Turunen…

12 responses to this post.

  1. Tyvärr så har jag lite samma känsla/åsikt..

    Svara

  2. Posted by yeah on 22 juli 2007 at 8:04 e m

    jo jag håller HELT med dej, det blir liksom inte samma utan tarja .och föressten tycker ja hon låter som sångerskan i evanescene…

    Svara

  3. Posted by Ann on 11 augusti 2007 at 11:51 f m

    Håller med nya tjejen är inte alls lika bra som Tarja!
    Dom moste verkligen ångra sig,byta ut en tjej som har en sån underbar röst,ingen kan bli lika bra som tarja!

    Tycker att dom borde byta namn när tarja inte är kvar längre!
    Tarja är nightwish!!

    Svara

  4. Posted by Mats Nilsson on 27 augusti 2007 at 10:10 f m

    Jag håller med.. Tarja är absolut bäst .
    hon är helt enkelt unik..

    Svara

  5. Ja vad ska man säga, har fått hem lite demos och matrial från nya skivan som ska komma.. Visst är de musik, men nightwish? Glöm det!

    När jag först lyssnade till nya låten så kändes de som något nytt popband, allt eftersom kom nightwish in sen kom sången.. Vips så var allt borta, nu störde jag mig bara på den krämiga flick sången som ljöd.. Nu när jag lyssnat på de nya låtarna lite mer så känns de som att de kan finnas en liten chans, det är inte nightwish.. Men de är hyffsat bra musik..

    Hade jag själv suttit i samma situation som tuomas hade jag döpt om bandet, för de kommer aldrig finnas något nightwish efter tarja!

    Ge musiken en chans, den fungerar.. Men räkna inte med någon tung nightwish musik som vi är vana vid!

    Svara

  6. Posted by Marielle on 11 september 2007 at 6:43 e m

    Jag tycker ni är lite hårda… visst kan inte Anette vara Tarja, men Anette är bra! Nightwish finns fortfarande vilket jag tycker är jätte bra! Jag kan hålla med om att Anette kanske inte kommer upp samma sorts toner som Tarja men bandet är ju Nightwish inte Tarja!!

    Nightwish är Bäst och kommer alltid att vara det! Jag tycker det är bra att det blir lite mer olilk musik, man vill ju inte att man ska bli irriterad på låtarna som Tarja har sjungit, allt går i faser och om hon fortsatt sjunga hade ju man tröttnat fortare! Jag tycker iaf att Anette är bra och jag längtas till Nightwish Album släpps!

    Svara

  7. Posted by Göran Lundren on 16 september 2007 at 1:22 e m

    Ge Anette en chans! Hon kommer att greja detta!

    Svara

  8. Posted by Caritha on 29 september 2007 at 12:37 e m

    Jag håller med. Tarja var Nightwish.. Men Anette är bra oxå, men inte lika bra som Tarja..

    Svara

  9. Jag tycker att ni ska ge Anette en chans! Hon och Tarja är två helt olika sångerskor, båda har sina olika skills!
    Jag tycker att Nightwish är bra, oavsett sångare.
    Bli inte ledsna nu, men om ni tyckte att Tarja va så himla bra kan ni väl gå och lyssna på nån av hennes nuvarande opera-grejor.
    Jag kanske är lite hård, men vafan, Nightwish är Nightwish, inte Tarja.
    =) Ha det bra!

    Svara

  10. jag håller med dig! tarja är nightwish, punkt slut. det var ju det som gjorde nightwish så speciella; operametal. nu tycker jag nästan att de har bytt genre eftersom det nu inte finns kvar något inslag av opera.

    Svara

  11. Posted by Rasmus on 16 juni 2008 at 4:26 e m

    Opera det var nightwish grej, Anette är helt klart kass..
    Jag hörde på endel gamla låtar som dem hade gjort om med Anette det lätt verkligen inte bra!
    Alla nya låtar är med utkassa, klarar inte av att lyssna på dem,,

    Så jag säger en sak Länge leve Tarja Turunen!

    MVH
    Ett stort Nightwish fan!

    Svara

  12. Posted by emma on 10 oktober 2008 at 8:49 e m

    Tyvärr håller jag inte med dig!!Älskar den nya sångerskans röst jävligt mycket 🙂

    Svara

Kommentera

