Jobbvecka 7-16… :o)


😛 Jobbar för fullt… 7-16 hela denna veckan…
O som om det inte vore nog så är jag dessutom så duktig att jag cyklar
till jobbet varje dag… 3 km enkel väg, så 6 km/dag blir det… 😉
Plus alla km man promenerar på jobbet dagligen, det är nog en hel del det…
I Fredags t.ex så klippte jag gräset konstant från kl 7 till kl 15, sen städade
jag lite sista timmen… 😛 Undrar hur många km man faktiskt promenerar
då man klipper gräs i 8 timmar??? Nån som vågar sig på en gissning???

Datorn lockar inte speciellt mycket då man kommer hem heller, som idag t.ex…
Jag slutade jobbet kl 16, cyklade hem, var hemma 11 minuter senare, hämtade
lilleman på dagis, gick hem, lagade mat till lilleman, busade med honom till ca kl.
18.30, la honom i sängen o kl 19 sov han som en stock… 😉

Jag gick ner i källarn o hämtade mat från frysen o tänkte att jag skulle laga
middag åt mig, men, då började nannyakuten på tv så jag tänkte att:
”Jag tittar på detta först o lagar middag direkt sen”

3½ timme senare vaknar jag i soffan, o minns inte mer än max halva
nannyakuten… Helt slut, orkade inte laga middag egentligen, men tog mig
samman o lagade middagen (som jag inte längre var sugen på), men tänkte
att den gör sig gott till matbacken till imårrn, så kan jag käka det på jobbet…

😛 Så… Sagt o gjort…
Nu står den avsvalnad o klar i kylen o väntar på att tas med till jobbet imårrn
o ätas upp! 😉 Så imårrn blir det pasta carbonara med massor av
wokgrönsaker
… 😉

Idag åt jag CousCous med mycket grönsaker… 😛
*gutt gutt*

Nu är det dags för sängen igen… Ska upp kl 5.30 o börja göra mig i ordning
för ännu en härlig arbetsdag! 🙂 *trivs verkligen på jobbet, underbart!!* 😀

Det ska bli så kul…
Det enda jobbiga är morgnarna då man är såååå trött o ska cykla dessa
3 km till jobbet, o det är uppförsbacke precis hela vägen dit… 😮
Det tar 20 minuter dit o bara 11 minuter hem, då kan ni ju ana backarna, va???

Men det är skönt då man åker hem, för då är det bara nerförsbacke!! 😛

Sambon är i Tyskland, eller rättare sagt på väg hem ifrån Tyskland med en
utav våra bussar, nu… (den har reparerats därnere av ett företag som är
riktigt duktiga på att skapa avancerade lösningar av AC:n…) Han är la
hemma runt kl 4-5 på morgonen nångång… Tar sin lilla tid att köra hem!
😛 Tur att dom är två stycken som turas om att köra…

😛 Natti natti alla därute…

signatur…

Kommentera

