Valborg, en ursäkt för fylla! :-(


Jag förstår inte varför alla blir som besatta av att fira valborgsmässoafton!
I mina ögon klingar det enbart som ”ohh wow, ännu en ursäkt för svenska
folket att få supa sig fulla mitt i veckan, på en vardag”… 😦

O här hemma på vår gård var det precis så…

Varenda granne verkade fira valborg med brasa o fylla… 😮
Alla utom vi, vi satt inne o slappnade av i soffan o kollade på TV istället… 🙂
*mkt mysigare* Osså börjar fanskapen o skjuta raketer, mitt i allt, katterna
flög hej vilt ute på gården… Livrädda! 😦 Jag hoppas verkligen att ingen av
katterna sprang ut på vägen o blev överkörd av alla rattfyllon som kör bil idag! 😦
Vår katt var såklart inomhus, men lika livrädd för det… *stackars*

Jag förstår inte traditionerna härnere då alla ska skjuta raketer vid varje ”högtid”
som finns… Valborgsraketer, påskraketer o påsksmällare, nyårsraketer, osv osv…

😀 I min värld, där jag växt upp, i Norrland
Där skjuter man raketer på nyårsafton, o enbart på nyårsafton! 😀

*kramar om*
/Nilla

5 responses to this post.

  1. Posted by Ninjakicker on 06 maj 2007 at 12:58 f m

    Hej.
    jag växte även jag upp i norrland, där söp man verkligen skallen o sköt raketer på Valborg.

    Svara

  2. ninjakicker, vi växte upp på typ samma ställe och jag lovar, rakettraditionerna är inte samma i vilhelmina som här nere. visst, man sköt kanske några raketer, och så var det bra sen. Här skjuter man raketer så inni helvete så fort man får chansen!

    jag förknippar raketer med nyårsafton!

    Svara

  3. Posted by Eva on 08 november 2007 at 6:03 e m

    Hej!
    Var bor du nu?

    Svara

  4. Posted by Emilia Blomqvist on 05 december 2007 at 2:44 e m

    håll käften bara, det finns inget som är så lamt som att bo i norrland. Sluta leka stolta över det, ni har ju flyttat där ifrån allihopa.
    inte ens samerna bor där längre! de flesta bor i stockholm… men vi stockholmare hoppas ju att dem och ni andra lantisar flyttar härifrån så man slipper förklara vägen för er.

    Svara

  5. Posted by dessan jonsson on 25 juni 2008 at 1:18 e m

    du ska ju bara hålla käften ditt ”änglabarn”
    Har du aldrig supit nån jävla gång eller?
    valborgsmässoafton e ju för faan en helgdag!
    får man inte supa på helgerna eller? O_o
    kom till verkligheten å lev ett normalt liv!

    Svar:
    Hej Dessan.
    Ja det är ju tydligt att du inte är en dag över 18 år!
    Förmodligen inte ens över 16 år. Rätt eller fel?
    /Nilla

    Svara

Kommentera

