Fått mycket gjort…


😀 Idag har vi fått mycket gjort…

Först klev jag upp med lilleman på morgonen o pappa fick sovmorgon… 😉
Men inte en alltför lång sådan, eftersom vi hade planerat att åka till Älvängen
idag för att köpa en cykelhjälm åt lilleman så att jag o lillgossen kan börja
cykla om dagarna… 😉

Så runt kl 11 väckte vi pappa o strax därefter satte vi oss i bilen för att åka
till Älvängens Cykel o köpa en hjälm åt gossen, vi hittade hjälmen direkt,
köpte den o gick därefter ett varv till i affären o kollade runt lite…
Tänka sig, det är så illa… Det finns inte en cykel under 4000 kr i dessa
cykelbutiker… 😦 Helt vansinnigt!! Vem har råd att punga ut med dom
dyra slantarna idag, egentligen???

Nåja… Därefter så åkte vi ner till apoteket som vi hoppades hade öppet,
men… Inte det inte, alla butiker i hela Älvängen hade extraöppet denna
Söndagen eftersom det är vårmarknad i Älvängen…
Men… Inte apoteket inte!

Vi som hade behövt en salva (Bephanten) till lillemans röda lilla rumpa…
Nåja… 😮 Man kan inte få allt här i världen… 😉

Men då vi åkte ner till apoteket på torget så ser jag…
Ohhh, ”kopperikopperi” (Ellioths uttryck för hästar)…
Ellioth måste bara få prova rida lite…

Sagt o gjort, lilleman fick rida kopperikopperi för allra första gången
i sitt liv, 1½ år gammal, o han älskade det! 😉 Han satt helt stilla o
gungade med i hästens takt o stendiggade detta!

Wow! Kopperikopperi *gnäääägg*

Ellioth rider kopperikopperi…

Därefter åkte vi hemåt, lilleman fick sova middag, sen då han vaknade så
åkte pappa iväg till garaget på jobbet o fixade med bilen… Det hade nu
blivit hög tid för att byta oljan i bilen, det har vi inte gjort sen vi köpte
den, för ex antal år sedan… *ooops* 😉

Så då fick Ellioth mat o sen så klädde vi oss o åkte ut på premiärtur med
cykeln… Helt underbart! Detta älskade han verkligen med, han vart som
hypnotiserad av att susa fram på cykeln, o då jag stannade då o då, för
att kolla till honom så kom det alla möjliga glada läten ur munnen på
honom… 😉

Det är så Ellioth visar sin uppskattning, han babblar en massa gullig
obegripliska
och det låter bara så urgulligt, varje gång… *ler brett*

Ellioths första cykeltur…

Nu ligger lilleman o sover sen några timmar tebax o jag
har till sist tid att blogga lite om vår händelserika dag… 😀

Trött är jag o idag har jag haft så fullt upp så jag inte ens hunnit väga mig…
Jag får la kolla vikten innan sängdags, men det blir inte riktigt ännu det… 😉

Ha de gutt, alla!

/Nilla

One response to this post.

  1. vilken härlig å fin dag det låter som ni haft! en sån där man nog kanske tänker på när man blir gammal sen 🙂

    Svara

Kommentera

