Taggad av mig själv…


Jag hittade en utmaning.
Klart jag hoppar på den, direkt…

Tio första!


Första bästa kompis:
Tina, tror jag…

Första bil:
Inte haft någon egen ännu *s*

Första kärlek:
Jag minns honom väldigt väl,
men inte hans namn… *attans*
Han gick i 2an & jag i 1an… 😉

Första husdjur:
Familjens första husdjur, som jag minns,
var en underbar Schäferhane vid namn
Harras, som bodde hon min pappa.
Hos mamma var första husdjuren som jag
minns två undulater som jag tror hette
Jocke & Pelle… *s*
Hos farmor katten Mirran, som blev
hela 15 år! 😉 😀

Första semester:
Det måste bara ha varit till stugan i Skaulo,
eller till mormor i Harads, utanför Boden… 😉

Första jobb:
Sunes Gatukök,
i Piteå. 😉
*mmm, trånar efter ett Stort lyxmål igen* 😉 😛

Första köpta skiva:
Minns jag inte, det var säkert nån Mr Music-skiva? *lol*
Men första kassettbandet jag fick minns jag klart o tydligt!
Det har jag faktiskt kvar än idag… 😉 Det var ”The Boppers”
som min pappa köpte till mig o jag var överlycklig! *flinar brett*

Första riktiga kärlek:
Jonas Karlsson, Kiruna!!!
*tänker tillbaka o myser*

Första piercing:
😉 5 st hål i öronen vid 13 års ålder…
Nån månad senare, 1 hål i näsan! :-p

Första konsert:
Dia Psalma
, på Folkets Park, i Kiruna…
Då var jag 13 år gammal, o åldersgränsen var 18 år (tror jag)…
Men jag fick gå in bakvägen o se mina stora idoler, för min
mamma jobbade där! 😉 *ibland var det en fördel*
 

Nio senaste!


Senaste alkoholdrycken:
En cider på Trädgårn i November -06 (tror jag)

Senaste bilfärd:
Till Stigs Center i Göteborg i Lördags då jag köpte mig en ny cykel!

Senaste filmen du såg:
”The Mother” på TV häromdagen…

Senaste ringda telefonsamtal:
Senaste samtalet gick till min goda vän Monica idag…

Senaste bubbelbadet:
Oj oj oj… Det var nog då vi var till ett äventyrsbad för några
månader sen, säkerligen 3-4 månader sen, eller så… 😉
*underbart härligt var det*

Senaste spelade cd:
Oj, lyssnar folk fortfarande på CD-skivor??? 😮

Senaste kyss:
Min sambo för någon dag sedan… (om man inte räknar
alla små pussar man får av lilleman titt som tätt *ler*) 😉

Senaste gången du grät:
Det var för ungefär en vecka sen då en av mina nära
vänner berättade för mig om sitt liv o grymma saker
hon varit med om… Det var så fruktansvärt så jag
inte kunna hålla emot tårarna! *stackars vännen* 😦

Senaste måltiden:
Ja, nu beror ju detta på hur man räknar, va?
Eftersom jag går på viktminskningsdiet just nu, som
innebär att jag inte äter något alls i matväg, utan allt
jag stoppar i mig nu, sen i Måndags är dryck… Det är
som en sorts fasta, kan man säga… 🙂 *funkar mkt bra*
Men innan dess en blodig biff på Söndagkvällen! 😉
Lite som ”den sista måltiden”… (nåja, iaf på 6 veckor) *ler*

Åtta har du nånsin!

Dejtat en av dina bästa kompisar:
Nej, det vill jag nog inte påstå…

Blivit arresterad:
Ja! O ja! *ler finurligt*

Blivit kär vid första ögonkastet:
Ja, faktiskt hela 3 gånger i mitt liv,
men en utav gångerna, mer än nånsin!
*tindrar med ögonen o tänker tebax*

Fastnat med blicken i någons urringning?:
Haha… Ja! Det har faktiskt hänt mer än en gång,
av olika anledningar… :-p *ASG*

Fått ditt hjärta krossat:
Ja, på fler än ett sätt… 😦

Sagt att du älskar någon utan att mena det:
Nej! Verkligen inte… That’s not me!!

Haft ett one night stand:
Jo, det har hänt, men…
Det var verkligen inte min grej!!! Usch!

Busringt till någon:
Haha, är det ett skämt?
Det har väl vi alla gjort nångång, eller?

Sex saker du gjort idag!

  • Fått jobb!!!!!!! 😀

  • Svettats som en gris, typ…
    Allt gift börjar gå ur kroppen nu…
    *läskigt*

  • Till min stora glädje vägt mig och
    funnit mig 3 kg lättare på 2 dagar! 😀

  • Dammsugit o skurat hemmet! 🙂

  • Sorterat lite kläder! 😀

  • Gått ner så pass mycket i vikt att jag idag
    kom i ett par av mina gamla favoritjeans!
    *whiiiiihoooo* 🙂 😀 😉

Fem favoritsaker utan rangordning!

1. mobilen
2. digitalkameran
3. trädgårn
4. datorn
5. mitt hem!

Fyra personer du kan berätta allt för!

1. Pernilla Nicander
2. Anna Westerlund
3. Sara Lidström

Tre val!

Blått eller rött? Blått!
Sommar eller vinter? Sommar!
Choklad eller chips? Chips!

Två saker att göra innan du dör!

1. hitta mig själv ordentligt (livslångt lärande)
     samt…
2. hitta drömjobbet…

En sak du ångrar!

1. Att jag inte tagit chansen när den funnits…

Fyra personer som du vill

ska göra samma blogginlägg:

1. TantVass
2. Sonja
3. Linda
4. Annmysterie

One response to this post.

  1. […] massa frågor Det här är en utmaning Phernilla utmanade mig till, och jag antar den eftersom jag inte har nåt annat att […]

    Svara

Kommentera

