Fredagsfyran v15.07


Fredagsfyran v 15 2007

Tema: Favorittider

  1. Mitt favoritklockslag är…
    Hmm, den var faktiskt svår… *filurar lite över*
    Mitt favoritklockslag måste nog ändå vara runt kl 21 på kvällen nånstans, då
    är jag som allra mest kreativ… (precis i skrivande stund faktiskt *lustigt nog*)
    Jag borde nog faktiskt ha ett nattjobb, eftersom jag är en nattmänniska ända
    ut i fingerspetsarna, o har så alltid varit, från det att jag lämnade livmodern… 😉
    Sån är även min mamma och min lillebror, även min yngsta son…
    (Däremot min storasyster o min äldsta son är riktiga morgonpigga hurtbullar ;-))

  2. Min favoritdag i veckan är…
    Det måste vara Fredag, för då är det helg o helt plötsligt blir vi en hel familj igen!! 😀
    Under vardagarna så jobbar o sliter sambon så hårt att han sällan är hemma före
    kl 19-20… Så på helgerna så hamstrar man all närhet man kan komma åt o bunkrar
    upp inför ”den hårda vintern” (Läs: ”den kommande arbetsveckan”) 😉

  3. Min favoritmånad är…
    Det skulle kunna vara Augusti, för att det är den månaden jag blir ett år äldre för
    varje år… Det var oxå min favoritmånad under hela barndomen, men… Det är det
    dock inte längre… Detta av den enkla anledningen att jag ej längre uppskattar
    värmen på samma sätt som jag gjorde som barn… Då var det mycket efterlängtat
    o uppskattat med massa värme eftersom att jag växte upp i Kiruna där det just
    nu, i skrivande stund, är +/-0 grader utomhus… *brrrr*
    Medans vi här i Göteborg har haft 25 grader i skuggan idag… Det kallar jag skillnad
    det… 😉 Så… Nu är min favoritmånad helt klart just nu, i April… 🙂
    Lagom varmt ute, lagom svalt om kvällarna… *helt perfekt*

  4. Min favoritårstid är…
    Ja, som jag skrev ovan… Favoritårstiden blir då våren… *helt underbart*
    Fast det är härnere i Göteborg… Är jag hemma i Kiruna så är vintern, utan tvekan,
    min favoritårstid… Då lagrar jag all snö jag kan uppe i minnesbanken, för härhemma
    i Göteborg ser man hemskt sällan nån snö… Det som funnits här dom senaste två åren
    kallar jag inte snö, det kallar jag ”dåligt sparkföre” bara… 😉 Snö är så vackert!
    Det är få saker som är så vackra som mängder med riktigt vit o vacker snö, gärna
    med skare ovanpå med… 😀 *saknar dom snöiga barndomsvintrarna otroligt mkt*
Kommentera

