Tjejsnack v14.07


Veckans ämne:
😀 Påsk 😀

·Hur firar du påsken?
Jag firar påsken tillsammans med min familj… 🙂

Då jag var mindre så firade vi alltid påsken i farmor o farfars stuga…
Där samlades vi allihop i hela släkten, på pappas sida… Fullt hus, vill jag lova! 😉
Så målade vi påskägg tillsammans, i alla möjliga färger o former… *härligt minne*
Min farbror Johnny målade ofta riktigt detaljrika konstverk på sina ägg,
så fina att man sparade skalen så länge dom höll, faktiskt… ;o)

·Vad klarar du dig inte utan i matväg under påsken?
Det är nog faktiskt bara påskäggen (dom man målar o äter) som jag inte
klarar mig utan, möjligtvis påskmusten då, men… Jo, den klarar jag mig utan! 😉
Det finns ingen annan gång som vanliga hederliga ägg är så goda som till påsk!

Påskägg…

·Brukar du ge/få påskägg?
Ja, jag brukar ge påskägg till mina barn…
😉 Det är ju ett måste… Såklart!!

Påskägg till godis…

·Brukar du skicka påskkort?
Nae, det har nog faktiskt aldrig hänt…
*filurar över*

·Vad skulle den ultimata påskpresenten till dig vara i år?
Jag önskar mig inget till påsk… Jag menar…
Hallå? Brukar man få påskpresenter?
Det har jag aldrig fått iallafall… :-p

(annat än dom gamla hederliga påskäggen då förståss…)

One response to this post.

  1. Posted by Syephie on 11 april 2007 at 5:24 e m

    Påskägg är alltid bra det är härligt!Att få ett strot påskägg av jobbet!hahaa

    Svara

Kommentera

