April April, Din Dumma Sill…


Jag gick faktiskt på ett Aprilskämt igår…
Ett hyfsat roligt sådant för en gångs skull…

Det var då jag hade bloggat o skulle pinga tjejblog

Då kom det fram en säkerhetsruta där det stod:
”Eftersom många spamrobotar pingar bloggar
så måste du svara på en enkel uppgift (vanliga
spamrobotar är för dumma för att lösa sådana
enkla uppgifter).”

Vad är x2 + 7x -5 = ?

Jag blev helt ställd, gick in till sambon i rummet o typ:
”Ehh, brukar inte sådana här tal vara mer liknande: 1+5=?
Ska man verkligen kunna räkna ut talet: x2+7x-5=?

Sen löste vi talet o klickade på ”OK”!
(det tog ett bra tag o friska upp mattesnillecellerna)

Då kommer det fram en ruta…
”April april, du har blivit lurad, din blogg är redan pingad…”

HAHAHAHA!
Den var BRA! 😀

One response to this post.

  1. haha. Jag hade hoppat över att pinga då i rena ilskan. Men jag hade nog gått på det. (jag kan inte räkna)

    Svara

Kommentera

