Dagisinskolningsvecka…


Denna veckan har det varit inskolning på dagis för hela slanten…
Det gick jättebra för lilleman… Redan dag 3 var han ensam på dagis medans mamma
gick hem o pysslade o påtade med annat… Ellioth’s nya dagis verkar kanon på fler än
ett sätt… Dom är väldigt mycket utomhus… T.ex så sover alla barnen middag utomhus
i sina vagnar, varje dag… Det är ju kanonbra för att bli bekant med alla bacillusker som
flyger o far i luften runt omkring oss…
Förhoppningsvis så bättrar det på immunförsvaret med… 🙂

I Fredags så fick lilleman vara hemma från dagis eftersom han var så snorig o tät i näsan
o hostade lite emellanåt… Redan nu är han bättre igen… Så det är skönt… 🙂 Det blir till
att fortsätta med inskolningen, precis som vanligt, på Måndagmorgon… 🙂

Då blir det till o lämna lilleman på dagis osså ska jag iväg på möte på af… Infomöte med
A-kassan
… Det ska bli intressant… Jag som hela tiden varit övertygad om att jag inte har
rätt till A-kassa, men… Nu visar det sig helt plötsligt att jag tydligen gott o väl uppfyller
kraven för att få ersättning från A-kassan… 🙂 Tack vare Reinfeldt…
Det låter ju positivt!! Synd bara att ersättningen nu är mkt lägre

Vet inte om jag skrev om det förut, men jag har ju pysslat o donat i trädgården förra
veckan så vi nu har en fin trädgård med massa växter som växer för fullt… Redan nu
har vi massor med blommor som blommar därute… Så fint! 😀
Då får man verkligen vårkänslor!! 🙂 *underbart*

Igår var vi på Trädgårn o kollade på Markus (…igen…) 😉
Det var lika trevligt som vanligt o han var nog till o med lite bättre än förr…
Han är så charmig så man smälter denna Markus… Lika charmig som mig nästan…
Det måste vara för att vi båda två kommer från Kiruna från början… *skrattar gott*

Så… Inatt har lilleman sovit hos farmor o härjat för fulla muggar…
Vi ska alldeles strax packa ihop oss o åka iväg till farmor o fika lite
o så småningom åka hemåt igen… 🙂

På Onsdag ska jag o svärmor ut o göra stan osäker!
Det ser jag mycket fram emot… *mkt trevligt* 😉 😀 🙂

That’s it for now…
See you later, folks!

One response to this post.

  1. tänk om du skulle säga ”sonja.. jag är gravid.. och det är markus fagervall som är pappan!”, då skulle inte jag bli särskilt förvånad faktiskt 🙂 jag skulle tänka ”aha, då kommer du nog också få en unge med stort mörkt hår!” 😀

    Svara

Kommentera

