Tjejsnack v12.07


Tjejsnack; Vecka 12
(Veckans frågor kommer från Pernilla)

·Har du något vårtecken som innebär vår för dig?
Vår för mig är då dom första blommorna tittar fram ur jorden…
Då solen börjar visa sig mer o strålarna är lite varmare…
Då man vaknar av att solen ligger så på himlen att den
lyser rakt i ansiktet på en i sängen då man vaknar med glädje!

·Har du fått vårkänslor än?
Ja, jag har massor med vårkänslor nu… *underbart*

·Gör du något speciellt hemma när det blir vår?
Ja, då påtar jag i trädgården, räfsar upp alla löv som samlats
under vintern, planterar o fixar med alla blommor, växter,
buskar o träd i trädgården, ansar o donar på för fullt… 🙂
Tvättar av utemöblerna o ställer dom på plats, vårstädar
inomhus… Köper hem vårblommor till den vackra vasen
på köksbordet… Just nu står det några tulpaner i den…
En hel massa vårpyssel hos mig alltså… 😉

·Vad är det bästa med våren?
Att det blir varmare o mildare väder utomhus, att alla
grannar som gått i idé runt november månad nu tinar
fram ur sina idén o hittar ut på gården så man inte är
så ensam där ute längre… 😉

·Finns det något negativt med våren?
Nej, inte som jag kan komma på just nu…
Att det inte är lika varmt som på sommarn? :-p

Kommentera

