Ordning o reda, löning på Fredag…


Nu börjar kaoset ta form! 😀

Nu äntligen börjar vi få lite ordning härhemma… 😉
*skönt*

Det enda som är en enda röra ännu är vårt sovrum, men detta beror på att vi satte hög prioritering på att få ordning i barnens rum, så dom har det fint omkring sig… 🙂 Det känns faktiskt allra viktigast! Framförallt Benjamins rum eftersom att han bara var här en vecka… Benjamin åkte hem till pappa igår igen… Efter en mycket intensiv vecka med allt vad det kom att innebära… Vinterkräksjuka a la grande, t.ex…

Just nu så ligger Ellioth o sover middag o vi sitter o väntar på besök… Det är Blomman, Terese, Ludvig & Filippa som är på väg att hälsa på… 😉 Trevligt trevligt! Så snart blir det fikatajm! Jag är sååååå fikasugen 🙂

Igår fick jag klarhet i vår vattenmätare… Jag blev lite rädd då den stod på 01212 m3 då vi flyttade in, o sen igår (bara 9 dagar senare) stod den 01230 m3… En timme senare då vi inte ens varit hemma o inte hade några maskiner eller så igång under tiden heller så stod den på 01231 m3… 😮

Hmm, tänkte jag…

😮 Har vi förbrukat 18 m3 på 9 dagar?
😮 18000 liter på 9 dagar?

Nej, det kan inte vara möjligt!!! Eller?

Jag blev lite smått nervös o ringde vatten o avlopp på kommunen!
Han frågade om det inte var så att det var en decimal nånstans?
Jag svarade att det var det verkligen inte… Jag gick ner i källarn o talade om för honom exakt hur det såg ut o hur det sett ut dom senaste dagarna… Vi kom iallafall fram till att det måste vara så att det ska vara en decimal, den sista siffran… O så måste det ju naturligtvis  vara…

Men det konstiga är ju att då brukar det ju antingen vara en röd siffra, eller en röd ram runt den decimalen, men det är det alltså inte på vår vattenmätare… Så det var skönt! Vilken lättnad! Siffrorna låter helt plötsligt så mycket mer logiska, eller hur?

  • 0121.2 m3 då vi flyttade in…
  • 0123,0 m3 efter 9 dagar…
  • 0123,1 m3 nu idag…

Så skönt o ha fått det utrett i lilla virriga huvudet… *skratt*
Känns lite mer logiskt att vi har förbrukat 2 m3 på 10 dagar än 18 m3…
*pustar ut*

*************

I onsdags så fixade jag i ordning tillfälligt i hallen… 😀
Jag spikade upp lite spikar att hänga kläder på i hallen på trappräcket…
Detta är en provisorisk lösning tills vi får upp hatthyllan ordentligt, men
vi behöver lite material till trappräcket innan den planen blir verklighet!
Men snart så…

Gissa om det var skönt att få ordning på klädkaoset i hallen… Ungarna
som bara slänger kläderna rätt på golvet då det inte går att hänga upp,
skor som slängs lite hur som helst så det blir sand överallt på golvet… Osv…

*************

I onsdags fick jag även praktisera rörmockare… 😮
Vi hade på något sätt lyckats få stopp i avloppet i köket så vattnet rann
inte ner i någon av hoarna… Men Rörmockar-Nilla är fenomenal o
klarar allt, så fort var det åtgärdat… *ler malligt* haha…

One response to this post.

Kommentera

