Ambulans till medvetslös Benjamin…


Det har hänt en del sen sist… Natten mot Måndag så vaknade jag kl 03.30 av att jag hörde att Benjamin låg i sin säng o drömde mardrömmar, pratade i sömnen o grät… Hörde oxå att det lät som om nånting svämmade över, för jag hörde vatten som forsade…Jag klev upp för att gå upp o kolla till Benjamin o då jag kliver ut ur sovrummet så möts jag av en öppen toalettdörr, en dusch som står o går för fullt o en Benjamin som står i duschen o låter helkonstig, kräks o skriker o våndas… Jag förstod direkt…

Han har åkt på vinterkräksjukan… 😮 Usch!

Han stod där o mådde verkligen inte bra o såg helt slut ut (vilket han oxå var)… Jag sa åt honom att skölja av sig kräket som rann efter kroppen o han sa: -Jag kan inte, jag ser ingenting! Jag trodde först att han överdrev lite, men förstod snart att så inte var fallet, då jag sa åt honom igen att skölja av sig o han svarade likadant…

Jag kollade han i ögonen o utbrast:
-Härregud, du ser verkligen ingenting va????

-Nej, mammma… *gråtandes* Jag ser ingentiiiiiing!

Han hade pupiller som hajögon, kolsvarta!!!! *döläskigt*

Han tittar mig i ögonen, ögonen börjar ”rulla runt”, huvudet börjar ”snurra” o Benjamin tuppar av, på en sekund o faller ner i duschen… MEDVETSLÖS! 😦 😮

Jag tänkte:
-Va fan! Dör han??? Shit, vad händer???

Jag ropade på Fredrik som kom springandes upp…
-Ring 112, skriker jag!

Jag skakar, skakar, skakar, skakar i Benjamin o skriker:
-Benjamin!!! -Benjamin!!! -Benjamin!!! 😮

Till sist får jag liv i honom, han öppnar ögonen o jag blir alldeles lättad…

PUH!!!! Han svimmade ”bara”… 🙂
(Ja, jag tänkte precis så… ”Svimmade bara…” För i jämförelse med att han skulle ha dött så var en avsvimmad medvetslös Benjamin som en fis i rymden ungefär…)

Han såg verkligen död ut… Det var hur läskigt som helst! Jag blev livrädd!!!!!!

Men fy faaaan va hemskt det var!
En mammas värsta mardröm!
Usch!!!!
Det klart värsta jag varit med om hittills!!! 😮
Ambulanssjukvårdarna berättade att detta tydligen inte var helt ovanligt vid vinterkräksjuka, eller, som dom uttryckte det, vid kräkningar i samband med diarré… Tydligen så är det inte ovanligt att man tuppar av om man kräks och samtidigt har diarré…

Läskigt värre! 😮
Mycket har jag hört om vinterkräksjukan, men detta var helt nytt för mig!

Tänk… Jag har helt plötsligt fått en helt ny syn på att svimma…
Själv har jag svimmat flera ggr i mitt liv, men jag hade ingen aning om att man ser stendöd ut då man svimmat.
Helt plötsligt så tycker jag hemskt synd om alla dom som sett mig svimma genom åren… Usch!!!

Nåväl…
Slutet gott allting gott… 😀

One response to this post.

  1. jaa uscha! jag rös när du berättade om det här i SMSet, kan bara tänka mig panikkänslan av att ha sitt livlösa barn i famnen och inte riktigt veta vad som hänt! HUVVA! Tur han ”bara” svimmade!!

    Svara

Kommentera

