Flyttlasset avgår…


😀 Idag går flyttlasset!

Idag bär det då till sist äntligen av mot vårt hus…
Det ska bli såååå härligt så det går inte att beskriva i ord! 😉

Sitter nu o väntar på att städfirman ska ringa oss,
för dom ringer då dom städat klart, osså får vi
nycklarna till huset direkt av dom… *mkt praktiskt*

Igår var det stora ”telefonringardagen”…
Ringde alla viktiga samtal inför flytten!

  • Riksbyggen – för att ordna med nya hyresavier till köparen av vår lägenhet.
  • Mäklarn – för att efterlysa överlåtelseavtalet som Riksbyggen inte fått in.
  • Elbolaget – för att dubbelkolla att allt står rätt till. Att dom fått alla våra blanketter.
  • Diverse bredbandsbolag – för att kolla vilka som har bästa dealen till bästa priset.

Det är en hel del sådana praktiska saker som ska ordnas med då man flyttar… 😉
Det ska gudarna veta… (eller vem som nu ska veta det? *s*)

Lilleman är på dagis idag för första gången på 2½ vecka, eftersom han varit sjuk ett tag
(först förkylning, sen vinterkräksjukan), allt ska minsann hinnas med…

Ska på anställningsintervju idag med, men vette tusan hur jag ska hinna det,
för oavsett vilken tid vi får nyckeln till huset idag, så kommer vi att ha hunnit
få den då det är dags för mig att bege mig iväg på intervjun… 😦

Det känns så nedrigt… Känner mig nervös… O inte blir det ju bättre av att
jag kjänner mig tokstressad med hela denna flytthistorien, inte… 😮

Jag vill ju inte dyka upp till intervjun med andan i halsen o tänka på klockan hela tiden…
O jag vet ju att det är precis det som kommer att inträffa…

Nåja…
Nu ska jag se om jag kan få lite gjort härhemma…

Men först en god kopp kaffe!!! 😉

Kaffe

Kommentera

