Äntligen mindre smärta!!!


Nu börjar det nog vara lite bättre till sist…
*peppar peppar*

Jag som trodde att allt hade kommit ut senast jag bloggade,
men idag fick jag erfara att så verkligen inte var fallet… :o(

————————————————

Jag har efter att jag trodde att allt varit klart o värkarna upphört o så,
haft så fruktansvärt ont i ryggen (från höftens högsta punkt på ryggen o hela vägen ner till underlivet), ont i magens övre del (som ett vågrät streck tvärs över magen ovanför naveln o upp mot mellangärdet, format som en triangel), samt i nedre delen av magen (i snitthöjd/troskantshöjd tvärs vågrät över magen där med)…

Värktabletterna jag fått av akutgyn har inte alls hjälpt mot denna smärta o jag började vara orolig att det var något som var galet… Min bm ringde mig (bara helt apropå, hon visste inte ens om ännu att jag fått missfall, då det varit helg o jag inte orkat ringa henne idag eller gå ner till henne)…

Jag berättade för henne vad som hade hänt i helgen o bad henne avboka alla mina tider… Såväl för VUL, som för UL, som för framtida läkarundersökningar, osv osv…

Jag berättade hur ont jag hade o hon tyckte att jag skulle åka in direkt till akutgyn o kolla upp mig, för att jag hade så ont i magen o ryggen även då jag satt, det lät galet… Hon misstänkte att jag hade en infektion, för så ont ska man inte alls ha…

Jag funderade lite o tänkte… *hmm* Hur ska jag nu göra???

I informationspapprena från akutgyn stod det att efter att själva förlossningen var färdig om man kände smärta som inte gick över med en varm dusch eller att klä sig varmt, då skulle man kontakta akutgyn direkt…

Jag visste med mig att det var faktiskt några dagar sen jag gjorde nr 2 på toaletten… Jag anade nu att det kanske var det som behövdes, kanske håller jag på att bli förstoppad, så det är därför jag har så S**ANS ont överallt, framförallt smärtan i ryggen???

Jag har försökt under hela helgen att göra nr 2, men inte riktigt klarat av det då det gjort på tok för ont i livmodertappen så fort jag tagit i lite hårdare…

Jag tänkte nu att…
Nu får jag ju faktiskt ta o göra ett nytt försök o försöka ta det lite bitvis, pö om pö, liksom… I lugn o ro, o se om jag inte kan lätta litegrann på trycket iaf…. Så kanske det känns bättre…

Sagt o gjort, jag satte mig på toa, försökte med nr 2, det tog tiiiiiid, men… Till sist så klarade jag av att få ut åtminstone litegrann, men det var som att det var nåt som var ivägen…

Då jag klämt ut det lilla som gick o få ut så vänder jag mig om, halvt sittande, halvt stående, för att titta om det såg ut som om jag var hård i magen, eller så…

Samma sekund som jag vänder mig om o reser mig från toalettsitsen o samtidigt använder magmusklerna för att resa mig o vrida på kroppen så smäller det till ordentligt!!! :-O

JAG BLIR LIVRÄDD AV DEN HÅRDA, TUNGA, DUNSEN SOM HÖRDES I TOAN O FLYGER RAKT UPP I LUFTEN SÅ JAG NÄSTAN SLÅR IHJÄL MIG DÄRINNE I TOAN…
(det gick bra som tur var…)

Får då såklart böja mig ner o försiktigt ta upp det som dunsade ner i toan (hann ju inte alls se detta o vad det var, men kände att det kom framifrån o inte bakifrån…)

Det visade sig att det var:
* bebisen (?)
* moderkakan
* fostersäcken
* o en massa blod… :o(

————————————————

(P.g.a att bilden på moderkakan samt fosterhinnan säkert kan anses som stötande material för vissa, så har jag valt att inte visa den här i bloggen, utan lägger en klickbar länk så får man välja själv om man vill titta eller inte)!

OBS:
Varning för starka bilder!
Klicka INTE här om du är känslig…

Klicka HÄR för att titta på bilden >>

————————————————

Jag kontrollerade det som såg ut som ett ägg med en fostersäck…

Fostersäcken hade brustit o bebisen hade troligen trillat ut i toalettstolen efter den enorma dunsen o låg troligen kvar nere i toan (fast det anade jag inte då)… Jag spolade o kontrollerade det jag hade framför mig…

Det var moderkakan och fostersäcken…
Moderkakan var jättefin o jag såg var navelsträngen gick ifrån moderkakan o var den slutade (där bebisen suttit fast)…

Under denna tiden så kände jag ingenting…
Kroppen var nog som i chock…

Jag spolade ner detta i toaletten, så som dom säger att man ska göra på akutgyn (jag tycker det låter lite konstigt, men men…) o städade upp efter mig i toan…

Först då det hade gått nån stund efter detta så kände jag efter…

WOW… Oootroligt!!!
Jag har ju inte ont längre…

Bara kvar smärtan i övre delen av magen där,
men jag känner att det beror på dels träningsvärk i magmusklerna,
o dels att jag ju faktiskt har ett stort sår på insidan av magen,
där
livmodern o graviditeten vuxit… :o/

Så det är ju inget konstigt i det…

Nu känns allt genast bättre…

Men…

FYYYY FABIAN vilken helg detta har varit!!!

Kommentera

